McDonalds Pick n’ Play – viral marketing: interactieve hoogstandjes

McDonald’s lanceerde zijn nieuwste online marketing campagne in Zweden. En wat voor een! Het stelde een groot interactief billboard op, dat gebruikers toeliet in real life en op groot scherm een spel te spelen via hun smartphone.

De onderneming bewijst zo dat men met nieuwe technologie op een originele manier een hele groep mensen digitaal kan bereiken.

Pick n’ Play: simpel, zonder app

Deelnemen aan het spel is peace of cake. Mensen kunnen het spel spelen zonder ook maar enige mobile app te downloaden. Dit maakt de interactiedrempel al een stuk lager. Ze moeten enkel mobiel surfen naar picknplay.se. Met behulp van de geo-locatie wordt dan gecontroleerd of de speler zich in de omgeving van het billboard bevindt.

Het spel zelf werkt als volgt: je kiest een McDonalds goodie, start het spel en volgt het mee op het grote billboard. Als je 30 seconden in het spel blijft, dan win je de uitgekozen goodie. Je krijgt een digitale coupon toegestuurd, samen met een wegbeschrijving naar het dichtsbijzijnde McDonalds restaurant.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7u0ij9D5S4Y&feature=player_embedded[/youtube]

Een win-winsituatie

Pick n’ Play geeft mensen een extra reden om McDonalds te bezoeken: een gratis goodie én entertainment. Dit is een combinatie die zeer goed scoort. Dit beaamt een McDonalds afgevaardigde: ‘Ook al hebben we veel weggegeven, toch voelt het aan als een win-win situatie.’

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *