L’oreal gaat van global marketing naar local


Het is geen verrassing dat voor ons marketing en internet hand in hand gaan. Maar ook merken waar je het minder van verwacht gebruiken e-marketing. Zo stelt L’oreal een nieuwe campagne voor in samenwerking met Buddy Media. Buddy Media is gespecialiseerd in branding via Facebook en met L’oreal hebben ze er een grote klant bij.

Verrassend is wel dat L’oreal niet voor global marketing kiest, maar in plaats daarvan hun individuele salons willen promoten via Facebook. Zo krijgt ieder kapsalon een Facebook pagina, promotiemateriaal en $25 advertentiebudget. Hierdoor kan je als klant fan worden van je eigen salon en online een afspraak maken. Dit zorgt natuurlijk voor een veel grotere betrokkenheid dan een algemene marketing website.

Deze actie van L’oreal gaat mee in de evolutie van global marketing naar local. Bij local marketing maak je niet enkel je merk bekend, maar je richt je direct tot de klanten met promoties op maat en in hun buurt. Natuurlijk is hierdoor de impact van acties hoger, maar lokale verkopers zoals kapsalons hebben vaak de knowhow en middelen niet om dergelijke acties op te zetten. Daarom is deze actie van L’oreal een zeer goed voorbeeld, met een globale visie krijgen ze lokale resultaten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *