Is uw website “social media vriendelijk”?

Er zijn veel factoren die in overweging genomen moeten worden wanneer je je wil wagen aan social media marketing. Zo is de kwaliteit van de inhoud van je site erg belangrijk, wie deze inhoud erop zet, je domeinnaam, … Maar vóór die dingen aan de orde komen is er één primordiaal element, waar steeds eerst naar gekeken wordt: het design. Je website moet ontworpen zijn voor en werken op een manier die geschikt is voor de sociale media. De meeste social communities bestaan immers niet uit internetleken of beginners. Ze worden gevormd door mensen die weten hoe een website eruit zou moeten zien.

Enkele tips om een website social media vriendelijk te maken:
Wees modern.
Zorg ervoor dat je website een modern design heeft. Je website is als een online bedrijf of shop. Net zoals in de echte wereld heeft niemand zin om ontvangen te worden in een oud, rommelig kantoor wanneer hij overweegt zaken te doen met jou en je bedrijf.
Wees gastvrij.
Zorg ervoor dat je bezoekers je content kunnen zien en lezen zonder voortdurend onderbroken te worden door pop-ups en andere vormen van afleiding.
Vermijd advertenties.
Zorg ervoor dat op je website geen advertenties getoond worden op het ogenblik dat je een social media campagne lanceert. Anders zal je site al gauw geassocieerd worden met spam.
Geef je bezoekers een knop om op te drukken.
Het is belangrijk social media buttons te integreren zodat bezoekers makkelijk kunnen stemmen voor je content.
Laat je bezoekers niet wachten.
Zorg er steeds voor dat de inhoud van je website snel geladen wordt. Social media gebruikers volgen dagelijks verschillende sites die hen interesseren en willen tientallen artikels lezen. Ze hebben dus geen tijd en zin om te zitten wachten tot de inhoud van jouw site volledig beschikbaar is. De kans bestaat zelfs dat ze hierdoor gefrustreerd raken en een negatieve stem uitbrengen.
Gebruik geen termen die geassocieerd worden met spam.
Maak geen gebruik van het woord “gratis” in de hoop hiermee veel mensen aan te trekken. In de social media omgeving betekent “gratis” bijna hetzelfde als “spam”. Probeer dus termen die vaak geassocieerd worden met spammers en reclame te vermijden.

Bron en meer tips op: searchengineland.com

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *