INFOGRAPHIC: 10 e-mailmarketing tips voor een succesvolle mobiele mailing

Ben je van plan om je e-mailmarketing campagnes ook mobiel in te zetten? Dan is het belangrijk dat je campagne geoptimaliseerd is naar de noden en eisen van smartphones en hun gebruikers. Wij geven je 10 tips om te slagen in je mobiele e-mailmarketing!
Mobiele e-mailmarketing tips

1.

Begrijp de behoeften van je klanten en speel hierop in

Net als bij offline marketing, is het een must om je online marketing af te stemmen op de behoeften van je klanten. Via mobile e-mailmarketing bereik je elke klant persoonlijk op zijn of haar smartphone of tablet. Dit biedt heel wat kansen, maar er loeren ook gevaren om de hoek. Stem je campagne dus volledig af op de wensen en noden van jouw klanten!
2.

Respecteer de tijd en dagelijkse routine van de consument

Net als jij en ik, moeten jouw klanten werken, hebben ze hun dagdagelijkse routines, winkelgewoonten en vrijetijdsbezigheden. Respecteer dan ook de tijd van je klanten! Hoe je dat doet? Zorg dat de inhoud van je mobiele e-mailmarketing kort en precies is. De belangrijkste berichten moeten in de picture staan en de aandacht van de lezers trekken.
3.

Optimaliseer je e-mailmarketing voor mobiel

Geen responsive design voor jouw e-mailmarketing campagne? Dan kan je het vergeten! Bij het bouwen van een website heb je het voordeel dat je de inhoud kan aanpassen voor mobile apparaten, maar met e-mail heb je deze luxe (nog) niet. Dat wil zeggen dat je dezelfde inhoud moet versturen naar alle gebruikers, ongeacht of ze de mailing openen op een 30 inch breedbeeldscherm of op het kleine scherm van hun iPhone. Een responsive design voor je website daarentegen is een verstandige keuze, op die manier surfen je lezers op elk apparaat eenvoudig verder!
4.

Zorg dat je gemakkelijk te vinden bent

Voorzie een duidelijke call-to-action die je klanten aanspoort om naar je website te surfen of je winkel te bezoeken. Vermijd dus een kleine navigatie of menubalk op je mobiele website en zorg dat consumenten eenvoudig vinden wat ze zoeken.
5.

Combineer je strategieën: bereik jouw klanten via elk medium

Geef je klanten de kans om berichten uit je mailing te delen via de verschillende social media. Spoor ze aan om jouw bedrijf te volgen op Twitter, te liken op Facebook, je pins te repinnen, enzovoort.
6.

Geef je marketing een boost met moderne technologieën

Apps, QR codes, games, mobiele coupons… geef je mobiele marketing een gezicht. Je kan bijvoorbeeld mobiele kortingsbonnen aanbieden of een app creëren die je klanten extra informatie geeft over je bedrijf en de verschillende producten. Op deze manier komen je klanten (bijna) dagelijks in aanraking met jouw bedrijf. En dat is toch waar we allemaal naar streven?
7.

Benut elke pixel op een zinvolle manier

Je kan veel tekst kwijt in een lay-out met veel kolommen, maar dit werkt nooit voor mobiel! Kies liever voor een lay-out die bestaat uit één kolom die zich aanpast aan de verschillende schermformaten. Stel een maximumbreedte van 600px in, om te voorkomen dat de lay-out zeer breed wordt en moeilijk te lezen is.

Let ook op dat je niet schrijft en schrijft en schrijft. Want je mobiele lezers blijven niet graag scrollen en scrollen en scrollen om iets zinvol te vinden. Je moet niet veel schrijven om iets duidelijk te maken, je kan bijvoorbeeld ook foto’s of afbeeldingen gebruiken om iets te duiden. Gebruik de ruimte die je hebt dus op een creatieve en originele manier!

Het is belangrijk om je mobiele e-mailmarketing campagnes te optimaliseren naar de noden en eisen van smartphones & hun gebruikers.

Click to tweet!

8.

Moedig feedback van de consument aan

Geef je klanten de kans om feedback te geven op aanbiedingen, interessante links, andere leuke content of op je mailing in het algemeen. Je kan ze bijvoorbeeld laten stemmen met een stemmings-mannetje of door een simpele ja-nee vraag te stellen. Blijkt de feedback algeheel negatief? Dan is het tijd voor aanpassingen!
9.

Wees je concurrentie steeds te vroeg af

Wordt een early adopter en zorg dat je steeds op de hoogte bent van de nieuwste trends en andere nieuwigheden op mobiel vlak. Zo blijf je je concurrentie steeds te snel af en heb je een grote kans om extra klanten voor jou te winnen.
10.

Personaliseer je berichten en creëer een sterke relatie met je klanten

Steeds meer zijn consumenten op zoek naar bedrijven en producten met een gezicht en een verhaal. Geef jouw bedrijf een gezicht en ga op een vriendschappelijke manier om met je klanten. Laat met je mailing blijken dat ze een speciale plaats hebben en een deel uitmaken van jouw verhaal!

Inspiratie & Infographic: Social Mouths & GetResponse.

Executive Summary

Overweeg jij een mobiele e-mailmarketing campagne? Dan moet je campagne geoptimaliseerd zijn naar smartphones en hun gebruikers. 10 tips om te slagen!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *