Hype optimization

Na 2 dagen Search strategie sessies kan ik voorlopig besluiten dat we in een fascinerende, sterk groeiende en evoluerende sector zitten. Wow, moest ik daarvoor echt naar hier komen? yep, zeker en vast. Al is het maar om in het enthousiasme te delen.

En ondanks dat er meer en meer budget vrijkomt voor search moeten we tegelijkertijd ook nog steeds bescheiden blijven over het aandeel van search in de mix in het wereldje van grotere (tv, radio en dsiplay)advertising. Daar wordt hier, in vergelijking met vorige jaren, wel meer de nadruk op gelegd, meer integratie met andere vormen van marketing. Want deze andere vormen drijven search. Waartoe ik nog niet de kans heb toe gekregen is inderdaad eens te gaan ondervinden of dat pakweg tv-ads van een cholesterolverlangende becel het aantal opzoekingen op de zoekmachine, al dan niet tijdelijk, het volume aanvragen in search de lucht inblaast. En misschien belangrijker, maakt becel hier dan gebruik van? Of zijn er slimme concurrenten die van deze gelegenheid gebruik maken? (voorlopig 1 advertentie op ‘cholesterolverlagend’, goedkoop dus, die je email probeert los te krijgen. cholesterolverlagen.com notabene. Waar zitten de grote merken??

Wat video optimization betreft staat de technologie nog niet ver genoeg. Om het geheel te optimaliseren worden we zowat terug in de tijd gesmeten van metadata optimalisatie. In die zin dat je hier wel metadata kan meegeven per frame, zodat je in se wel kan laten weten wat er in het filmpje staat, alhoewel contextuele interpretatie blijkbaar ook aan belang wint. Als je dan toch zou overgaan tot het (hopelijk) creëren van jou ’15 minutes of fame’ is door het virale effect en syndicale manier van verspreiding belangrijk oog te hebben voor het waterbranden van je merk en te spelen met call-to-actions in de eerste en laatste seconden van jou filmpje. Dat video optimization je seo-aktiviteiten kunnen ondersteunen door al het geblog en backlinks is daarbij mooi meegenomen en misschien wel de meest gewenste bijwerking van het hele verhaal.

Voor mobile optimization lijkt me in Europa de kritische massa nog niet echt te bestaan. Alleen, afhankelijk van jou content zou dit eventueel al wel kunnen. (bedenk maar zelf welke…). In een sessie hierover zit men te palaveren over hoe je je webpages kan voorzien van versies voor mobile. Allemaal leuk, maar er bestaan ook al html-renderers/browsers op je mobile device. Ik begrijp wel dat de je zal moeten rekening houden met kleinere schermen en dergelijke en dat je je inhoud anders kan presenteren. Een eerste logische stap lijkt mij een mobile pagina te voorzien met contactgegevens, een slogan over wat je doet én een telefoonnummer-link waarbij het klikken de telefoon begint te rinkelen, al dan niet VOIP.

That’s it for 2day. My thoughts. Cu 2morrow for more…

Hier nog enkele foto’s:

12042007002.jpg

12042007001.jpg

12042007.jpg

11042007002.jpg

11042007001.jpg

11042007.jpg

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *