Google’s geheime display advertising

Zelfverklaarde dot com mogul John Chow beweert geheime informatie te hebben over tests die Google doet met een display advertising netwerk. Het netwerk zou gericht zijn op grote bedrijven die weinig baat hebben bij cost per click modellen, maar wel budgetten hebben voor de branding van hun merk.

Google´s ´geheime´ online reclamenetwerk is niet gebaseerd op kost per klik maar op kost per impressie (CPM of Cost Per Mille).

Google mikt hiermee naar verluidt op Fortune 1000 bedrijven en een selectie websites waarop het display ads en video-advertenties aanbiedt aan een hoge CPM. De zoekmachinegigant zou met de websites een vaste CPM-prijs opmaken, jaarcontracten afsluiten en een garantie eisen op het vlak van maandelijkse online reclameruimte voor de door Google verkochte campagnes.

Feit of fictie? We wachten het met u af. We wisten al dat Google op iets dergelijks broedt. Dat de dienst al een naam had, wisten we nog niet.

Wenst u deel te nemen aan Google Display Advertising Network? U zal moeten wachten op een uitnodiging van Google zelf.

lees het verhaal op de blog van John Chow.

Executive Summary

Zelfverklaarde dot com mogul John Chow beweert geheime informatie te hebben over tests die Google doet met een display advertising netwerk. Het netwerk zou gericht zijn op grote bedrijven die weinig baat hebben bij cost per click modellen, maar wel budgetten hebben voor de branding van hun merk.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *