Google stelt eigen social-sharing feature voor : +1-knop

Google Plus OneGoogle neemt alsmaar meer stappen om op een sociaal-gericht niveau hun diensten aan te bieden. De internetgigant kondigde een nieuwe feature aan, namelijk de ‘plus-one button’.  Met deze nieuwe social-sharing knop gaan ze de strijd aan met de populaire Facebook Like en Twitter’s Tweet -knop die tegenwoordig terug te vinden zijn op de meeste up-to-date websites.

Google streeft ernaar om de meeste relevante zoekresultaten op een snelle en efficiënte manier weer te geven. Maar relevantie is niet alleen gekoppeld aan woorden op een webpagina, maar draait ook om social media relaties. Google tracht steeds meer informatie te verzamelen over mensen die de gebruiker in kwestie kent. Zo werd onlangs ook twitter-profiel integratie in de zoekresultaten getest door Google.

Met de nieuwe social sharing functie gaat Google nog een stap verder, zo krijgt u de mogelijkheid om u aanbevelingen rechtstreeks te delen met de internetwereld in de zoekresultaten. Google noemt het een ‘stamp of approval’, een goedkeuring van het getoonde resultaat. Zo kan u in principe zoekresultaten aanbevelen, content delen met uw vrienden en uiteindelijk gebruik maken van een meer gepersonaliseerde zoekresultaten. In hun blogpost maakt Google dus duidelijk dat de social-sharing knop ook  zal meewegen in de zoekalgoritmes van Google.

Naast elk apart zoekresultaat zal een +1 knop verschijnen.

Google Plus One

Nadat u geklikt hebt +1 knop, heb je de mogelijkheid om je actie ook ongedaan te maken.

Google Plus One

Als gebruikers iets +1 vinden, worden hun namen automatisch gekoppeld met de link in de zoekresultaten, advertenties en websites. De sites die gewaardeerd worden door de gebruiker, zijn ook op de wall van zijn Google Profile-pagina weergegeven. Ook wil Google binnekort de mogelijkheid bieden om de +1-knop rechtstreeks te implementeren op websites, net zoals de FaceBook like-knop.

Google Plus One

Het grote voordeel van de +1’s is de relevantie van de zoekresulaten. Je krijgt onmiddellijk aanbevelingen te zien van je vrienden op het juiste moment, wanneer je werkelijk naar iets op zoek bent.

De +1’s en AdWordsPlus One Google:
volgens de Google Ad Innovations blog zal de nieuwe feature ook in Google Ads verwerkt worden. Google gebruikers kunnen dan zo hun waardering uiten voor AdWords en AdSense advertenies. Bekijk de +1 buttons als een verbetering dat u kan helpen om succesvolle campagnes nog beter te laten presteren.

Google-gebruikers die beschikken over een Google Profile kunnen momenteel de +1-functie testen via Google Experimental. Zo verschijnt er dan een +1-icoontje naast elke link in de zoekresultaten.
Google zal langzaam de +1’s integreren, te starten bij de Engelse, Google.com .

Google is er van overtuigd dat de +1’s in combinatie met de uitgebreide social content die geintegreerd wordt in de zoekmachine, nog meer relevante zoekopdrachten voor de gebruikers zal opleveren dan vandaag.

In het volgende filmpje wordt het concept van de +1-knop meer verduidelijkt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OAyUNI3_V2c[/youtube]

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *