Google please hire me!

Sommige mensen gaan ver, heel ver zelfs om een baan bij Google te versieren. Het bedrijf heeft blijkbaar een enorme aantrekkingskracht voor iedereen die met online marketing bezig is want geregeld zien we creatieve manieren waarop mensen zichzelf (willen) promoten bij het bedrijf. Mensen die speciaal voor het vinden van een job bij Google een website opzetten bijvoorbeeld…

Het filmpje is de wereld ondertussen al rond geweest, maar omdat het zo’n geweldig creatief idee is, wilden we het toch nog eens onder de aandacht brengen.

Matthew Epstein, Product Manager van beroep, is wel zeer creatief omgesprongen met zijn idee. Zijn website, googlepleasehire.me, heeft exact hetzelfde design als een Google-website: de gekende witte achtergrond met de zwarte Google+ bar bovenaan de pagina. Op de homepage plaatste hij een enorm creatief en zelfs komisch filmpje waarin hij uitlegt waarom hij de perfecte aanwinst zou zijn voor het Product Marketing Team van Google. Verder vindt je nog aanbevelingen van anderen en kan je ook de zeer creatief ontworpen CV van Matthew bekijken.

Blijkbaar heeft zijn campagne succes gehad. Na amper 36 uur had zijn video al 200.000+ views en dat met een budget van amper $1200. Iets waar veel marketing– en reclamebureaus jaloers op zullen zijn… 5 dagen na de start van zijn campagne (vandaag) heeft hij al gesprekken gehad met Microsoft, Google én Amazon.

De tocht naar zijn droomjob is op de voet te volgen via de website van Matthew Epstein of de twitterfeed van Matthew.

Bekijk hier het komische filmpje dat mogelijk een nieuwe job kan betekenen voor Matthew Epstein:

 

Executive Summary

Wat?Net zoals het web evolueert, evolueert ook solliciteren: Solliciteren 2.0
En?Of het hem ook werkelijk zijn droomjob bij Google zal opleveren, valt af te wachten…

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *