Google overspending overcharging

Dat Google Adwords gericht is op een relevantie-model, goed voor de adverteerder en de Google-gebruiker, daar twijfel ik niet aan. Dat Google Adwords leidt tot ‘overspending’ en/of ‘overcharging’ kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik vermoed het wel. Vandaar dat het belangrijk is dat de Adwords-campagnes goed beheerd worden.

In het artikel http://www.lawyersandsettlements.com/articles/01587/google-adwords-overcharging.html, komt een gefrustreerde Google Adwords gebruiker aan bod, die het onfair vindt dat indien hij de enige bieder is om een zoekterm, de Quality-score er voor kan zorgen dat het minimum bod verhoogd wordt. Googles bezorgheid zou de gebruikerservaring zijn, tenzij de adverteerder in kwestie opnieuw zijn bod verhoogt tot het door Google bepaalde minimum bod. Of, als uw zakken diep genoeg zijn, dan speelt de gebruiker even niet meer mee? Op z’n minst kunnen we hier spreken van een tegenstrijdigheid.

Iemand ervaring met deze overspending?

Dat Google minder aanrekent voor zoektermen waar de relevantie (QualityScore) hoger dan de concurrentie is, wordt evenwel niet vermeld in het artikel. Back to the bidwars? waar enkel de prijs uw positie bepaalde? Misschien zijn er enkele slimmerikken die hiervan gebruik kunnen van maken.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *