Google meest waardevolle merknaam van 2007

Brandz Top 100

Google heeft Microsoft als meest waardevolle merknaam ter wereld van de troon gestoten in de Brandz Top 100 van van de Amerikaanse marktonderzoeker Millward Brown. Google als merknaam zou een waarde hebben van ongeveer 49 miljard Euro. Vorig jaar werd de lijst nog aangevoerd door Microsoft, dat dit jaar twee plaatsen verloor aan Google en General Electric (GE).

De waarde van de merknaam Microsoft daalde afgelopen jaar met 11% van 45 miljard naar 40 miljard Euro, die van Google is met 77% toegenomen tot de huidige waarde van 49 miljard Euro. De gezamenlijke waarde van de 100 meest succesvolle merknamen bedraagt volgens hetzelfde onderzoek 1180 miljard Euro.

De Brandz Top 100 lijst wordt opgesteld aan de hand van de resultaten van een wereldwijde bevraging bij meer dan een miljoen consumenten over het imago van een bedrijf in combinatie met de finaciële resultaten en vooruitzichten.

De top 10 voor 2007 ziet er als volgt uit :

  1. Google
  2. General Electric (GE)
  3. Microsoft
  4. Coca-Cola
  5. China Mobile
  6. Marlboro
  7. Wal-Mart
  8. Citi
  9. IBM
  10. Toyota

Het volledige rapport kan je downloaden op de site van Millward Brown.

2 Comments

  1. Trent Cheng

    29 weeks ago

    Music started playing anytime I opened up this site, so frustrating!

  2. Demarcus Tandon

    29 weeks ago

    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your blog? My blog site is in the very same area of interest as yours and my visitors would certainly benefit from a lot of the information you provide here. Please let me know if this ok with you. Regards!




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *