Google meest waardevolle merknaam van 2007

Brandz Top 100

Google heeft Microsoft als meest waardevolle merknaam ter wereld van de troon gestoten in de Brandz Top 100 van van de Amerikaanse marktonderzoeker Millward Brown. Google als merknaam zou een waarde hebben van ongeveer 49 miljard Euro. Vorig jaar werd de lijst nog aangevoerd door Microsoft, dat dit jaar twee plaatsen verloor aan Google en General Electric (GE).

De waarde van de merknaam Microsoft daalde afgelopen jaar met 11% van 45 miljard naar 40 miljard Euro, die van Google is met 77% toegenomen tot de huidige waarde van 49 miljard Euro. De gezamenlijke waarde van de 100 meest succesvolle merknamen bedraagt volgens hetzelfde onderzoek 1180 miljard Euro.

De Brandz Top 100 lijst wordt opgesteld aan de hand van de resultaten van een wereldwijde bevraging bij meer dan een miljoen consumenten over het imago van een bedrijf in combinatie met de finaciële resultaten en vooruitzichten.

De top 10 voor 2007 ziet er als volgt uit :

  1. Google
  2. General Electric (GE)
  3. Microsoft
  4. Coca-Cola
  5. China Mobile
  6. Marlboro
  7. Wal-Mart
  8. Citi
  9. IBM
  10. Toyota

Het volledige rapport kan je downloaden op de site van Millward Brown.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *