Google Latitude test commerciële aanbiedingen via check-in.

Google Latitude

Latitude is een location-aware mobiele applicatie ontwikkeld door Google. Latitude geeft de mogelijkheid aan smartphone gebruikers om hun locatie te delen, of locaties waar vrienden zich bevinden te bekijken. Via de iGoogle account van de gebruiker wordt de locatie van de smartphone getraceerd op Google Maps.

Door de stijgende populariteit van het location based social network Foursquare, een competitieve location-aware applicatie, introduceerde Google recent check-ins voor Google Latitude. Met deze nieuwe check-in mogelijkheid kondigde Google ook aan dat er tests zullen worden uitgevoerd waarbij er tijdens deze check-ins ook speciale aanbiedingen van locale bedrijven worden weergegeven.
Zo worden gebruikers aangemoedigd en beloond voor het gebruik van de check-in van Latitude.

Commerciële aanbiedingen

Zo zal je tegelijkertijd de beschikbare en vergrendelde aanbiedingen te zien krijgen die de check-in schenkt. Verschillende soorten aabiedingen zijn dan ook gebonden aan verschillende status niveaus om de loyaliteit voor een bepaalde check-in te bevorderen. Hoe meer er dus wordt ingechecked op een bepaalde locatie, hoe hoger je statusniveau wordt waardoor er dus ook meer aanbiedingen beschikbaar worden gesteld.

Meer info : Google Latitude Check-in

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *