Google koopt DoubleClick, Microsoft en Yahoo! bijten in het zand

Google koopt DoubleClick

Eind maart raakte bekend dat Microsoft interesse had om DoubleClick, wereldwijd specialist en marktleider in adverteren op websites, over te nemen. Al snel bleek echter dat ook Yahoo!, Time Warner en AOL interesse hadden in DoubleClick. De meeste analisten gingen ervan uit dat DoubleClick naar Microsoft zou gaan voor een kleine 2 miljard dollar. En toen kwam Google op het strijdtoneel.

De concurrenten zagen hun kansen op de overname van DoubleClick als sneeuw voor de zon verdwijnen. En wat iedereen verwachtte is nu ook gebeurd : Google neemt DoubleClick over voor 3,1 miljard dollar. Verwacht wordt dat het bedrijf als zelfstandige entiteit onder Google zal kunnen blijven werken.

Het zal een hele uitdaging worden voor Google om DoubleClick uit het vaarwater van Google AdSense en AdWords te houden. Beide werken immers volgens een biedingssyteem om advertenties te plaatsen. Of zou het gewoon de klantenportefeuille van DoubleClick zijn waar Google op aast, en is het DoubleClick-systeem al op voorhand gedoemd te verdwijnen ten voordele van het bestaande Google advertentie netwerk ?

De site van DoubleClick vind je hier.

De officiële mededeling van Google kan je hier vinden.

Een volledige lijst met eerdere overnames van Google vind je hier.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *