Google introduceert ‘Click-to-call’ in India

India, my god, waarom in India? Maar goed, het zal wel z’n redenen hebben zeker. Even ter verduidelijking, Click-to-call advertenties zijn soortgelijke advertenties als de traditionele tekstadvertentie die we in Google kennen met dat verschil dat er een andere betalingswijze en een andere manier van contact leggen achter zit. En er staat ook een groen telefoontje bij de advertenties afgebeeld.

Bij tradititionele Google Adwords advertenties betalen we met z’n allen (???) een bepaalde cost-per-click om bezoekers naar onze website te brengen. Surfers die op een Click-to-call advertentie klikken zullen gratis (voor hen in ieder geval) verbonden worden met de leverancier van de advertentie (extra voordeel=snelheid). De adverteerder betaalt een cost-per-call. Het voordeel van deze manier van adverteren ten opzichte van de traditionele is dat je je prospect reeds aan de lijn hebt (als hij of zij niet inhaakt voor er 2 woorden gewisseld zijn). Een bezoeker op je website kan je website nog verlaten zonder gegevens achter te laten.

Een hybriede vorm van deze 2 advertentievormen lijkt me ook nuttig. Ik wens persoonlijk meestal even de website te verkennen omdat ik zo al me een beeld kan vormen over wie me zo dadelijk gaat opbellen. In het geval dat Google zo’n hybriede vorm zou gaan aanbieden, lijkt me dat de markt van life-support en de call-me-now-buttons gaat opleven. Bezoekers brengen en ze dan niet de mogelijkheid geven om direct opgebeld te worden zou dan kost en tijdverlies zien. Maar tegen dan zal Google wel met een call-me application komen zeker? Of wacht, nee, die hebben ze al, Google talk. Kortom, de integratiemogelijkheden zijn zo groot dat ondertussen de Google-aandelen hoog staan, maar m.i. terecht. En nee, ik heb geen Google aandelen gekocht (2 bad).

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *