Google experimenteert met Click-to-Call

Google zou google niet zijn als ze een andere naam en aanpak zouden hebben voor de “pay-per-call” advertentie format. Click-to-call dus, een tekstadvertentie met een telefoon-icoontje, dat wanneer je erop drukt een popup-schermpje tovert waarin je je telefoonnummer kwijt kan. De adverteerder kan je dan bellen, maar krijgt je nummer niet, en betaalt dus enkel voor het contact. Niet dat ze dan je nummer niet kunnen vragen.

De tests worden momenteel enkel in de US uitgevoerd voor hotel-advertenties. Ondanks dat er nog geen officiële aankondiging is bevat de help-sectie al wel een pagina over het click-2-call fenomeen (http://www.google.com/help/faq_clicktocall.html).

Hoe er betaald wordt is nog niet vermeld. Google betaalt waarschijnlijk de telefoonkosten en ontvangt het biedbedrag van de adverteerder. Maar dit is te simpel voor Google. Het zal wel verrekend worden in functie van gemiddelde belduur per advertentie-positie. we’ll see.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *