Google Analytics lanceert Site Search

Google Analytics implementeer Site SearchEen van de kleine tekortkomingen van Google Analytics is alweer als sneeuw voor de zon verdwenen. Tot vandaag was het moeilijk om na te gaan wat bezoekers zochten binnen je site.

Als je site voorzien was van een zoekoptie kon je alle data wel handmatig gaan filteren uit de content om na te gaan wat er exact gezocht werd, maar dat is vanaf nu niet meer nodig. Google heeft immers Site Search beschikbaar gesteld en daar wordt nauwkeurig bijgehouden op wat er gezocht wordt, wanneer er gezocht wordt, vanop welke pagina’s er gebruik gemaakt wordt van de zoekmogelijkheid en welke pagina’s er in de zoekresultaten verschijnen.

Als je website niet beschikt over een zoekoptie, niet getreurd, er is ook een zowel gratis als betalende Google Custom Search Engine beschikbaar die (ongeveer) hetzelfde mogelijk maakt.

Voorlopig is de optie enkel zichtbaar als je taalvoorkeur ingesteld is op Engels, maar in de loop van de komende dagen zou daar verandering in moeten komen. Opzetten van Site Search is vrij eenvoudig zoals je hier kan lezen.

Site Search levert kostbare data die je een beter inzicht kan geven over hoe je site gebruikt wordt, waar eventueel pijnpunten liggen op het gebied van beschikbare informatie en content. Wat je er nog allemaal mee kan doen lees je hier.

Google Analytics Site Search

Bron: Google Analytics Site Search.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *