Google Analytics benchmarking data live

Google Analytics BenchmarkingSinds vandaag kan je de Google Analytics benchmarking data bekijken, op voorwaarde natuurlijk dat je je Google Analytics account hebt aangemeld voor data sharing en benchmarking.

Hoe ziet het eruit? Wel, je site wordt automatisch ingedeeld in een zekere vertical. De lijst van verticals zal in de nabije toekomst ongetwijfeld snel uitgebreid worden en je kan zelf aangeven bij welke vertical je liefst ingedeeld wordt. Het lijstje is nogal arbitrair en (nog) niet echt verfijnd. Het overzicht is trouwens te vinden onder het hoofdonderdeel Visitors.

Naast de indeling in een specifieke vertical is het natuurlijk ook nodig een inschatting van je verkeer te maken en enkel sites die vergelijkbaar zijn met elkaar te vergelijken. De benchmarking data voor je site zijn dus vergeleken met “All sites of similar size”:

Based on the number of visits each site receives, sites of similar sizes are grouped together under three classifications: small, medium, and large. This way, you can compare yourself to other similarly sized sites. You are not able to view benchmarking data for sites in other size classifications.

Click to tweet!

En dan het overzicht zelf. Je krijgt een idee van volgende zaken:

  • Aantal bezoekers
  • Bounce Rate
  • Aantal pageviews
  • Gemiddelde tijd op site
  • Aantal bekeken pagina’s per bezoek
  • Percentage nieuwe bezoekers

Google Analytics Benchmarking en Data Sharing

Interessante data, maar om hier verregaande conclusies uit te trekken valt het toch een beetje mager uit. Sites opdelen in small, medium en large geeft m.i. iets te weinig verfijnde inzichten.

Hopelijk wordt het in de toekomst nog een beetje uitgebreid.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *