Google AdWords optimaliseert uw conversies

Google AdWords Conversion Optimizer

Google heeft opnieuw een AdWords-functie gelanceerd die het beheren van uw campagnes (lees: meer spenderen) makkelijker maakt. De Conversion Optimizer automatiseert de advertentiekosten rond specifieke conversiedoelen.

Het werkt als volgt: in plaats van een CPC-bod (kost per klik) in te stellen, geef je voor elke advertentiegroep aan hoeveel een acquisatie maximaal mag kosten (dus CPA).

De Conversion Optimizer voorspelt een succespercentage op basis van drie factoren: de zoekopdracht, de locatie van de surfer en de conversiegeschiedenis van bepaalde inhoudssites. De kern van het verhaal is dus om op basis van realtime prestatiegegevens biedingen aan te passen zodat ze zorgen voor betere prestaties dan handmatig bieden.

Klinkt mooi, maar ik kan er geen oordeel over vellen zonder het te testen. Ik hoop dat het met de Conversion Optimizer niet dezelfde richting uitgaat als met de Campaign Optimizer waar alle wegen leiden naar een hogere adspend.

Nog dit: als je de Conversion Optimizer wil gebruiken, moet je aan twee voorwaarden voldoen. Ten eerste moet conversietracking ingeschakeld zijn, en ten tweede moet je campagne in de afgelopen 30 dagen voor minimaal 300 conversies zorgen.

Het optimaliseren van conversie gaat natuurlijk veel verder dan enkel spelen met je Google AdWords-bod. Het vereist een doorgedreven screening op het vlak van de usabilty of gebruiksvriendelijkheid van je website, evenals het continu opvolgen van je KPI’s via een webanalyse programma zoals Google Analytics. Verder kan je uitgebreide multivariate tests gaan instellen die de surfer laten beslissen wat de beste look & feel is voor je website.

Bezoek onze website als je meer info wil over de Conversion Optimization services van QueroMedia.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *