Gierige Nederlanders bevestigen ook online het cliché!

Nederlanders zijn ook online zuinige kopers. Dit blijkt uit cijfers van de European Interactive Advertising Association. Online shopping is al enige tijd ingeburgerd bij onze noorderburen. 84% percent van de Nederlandse surfers koopt af en toe online. Ter vergelijking, het Europees gemiddelde ligt slechts op 78%. Als we echter kijken naar de totale waarde van de online aankopen liggen de verhoudingen aanzienlijk anders. Nederlanders spendeerden in 2006 gemiddeld 681 euro per persoon. Hiermee blijven ze ver onder het Europees gemiddelde van 750 euro per persoon. In België spendeerden we gemiddeld 790 euro per persoon. De Britten zijn de gulste online shoppers met zo’n 1201 euro per persoon.

Nederlanders (54%) checken ook vaker zogenaamde prijs-vergelijkingssites dan andere Europeanen (43%). Slechts 25% van de Belgen surft regelmatig naar zulke sites. Ook online blijkt het cliché over de gierige, elke euro in tweeën brekende, Nederlander dus te kloppen. Online adverteerders, die zich richten op de Nederlandse markt, weten alvast waar de focus op te leggen in hun advertentieteksten, de prijs!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *