Fox koopt Google concurrent!

Fox interactive Media, een dochterbedrijf van het multimediaconglomeraat News Corporation, heeft onlangs Strategic Data Corp (SDC) opgekocht voor een slordige 50 miljoen dollar. SDC, een advertentiebedrijf voor gerichte reclame, werd opgericht in 2000 door enkele it wiz kids en advertentiespecialisten. Bij de recente overname telde SDC nog altijd maar 14 werknemers. Gezien het gigantische overnamebedrag ziet Fox duidelijk heel wat potentieel in de technologie van SDC. Hiermee kan men heel gericht reclame plaatsen op basis van informatie uit databanken. Fox wil hiermee nog meer winst halen uit de plaatsing van advertenties op de profiel-pagina’s van MySpace-leden. Wellicht komt het voorgenomen contract tussen Fox en Google hiermee serieus in het gedrang.

In ieder geval is dit bericht de zoveelste aanwijzing voor de toenemende verstrengeling van oude en nieuwe media. Naast MySpace, de portaalsite IGN en SDC bezit de News Corporation, van mediamagnaat Rupert Murdoch, ook uitgeverijen, tientallen kranten en magazines (The Sun, GQ), radiozenders, filmstudio’s (20th Century Fox), en verscheidene tv-zenders (Fox, Sky, National Geographic Channel).

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *