Film bekijken en muziek luisteren op Facebook

Facebook logo met CD
Film en muziek zijn twee erg belangrijke elementen van het dagelijks leven, net zoals Facebook een deel geworden is van de dagdagelijkse online bezigheden. Facebook heeft al enkele kleine stappen gezet om deze werelden samen te brengen, onder meer door Hollywood films te verhuren.

The New York Times laat ons weten dat Facebook van plan is veel verder te gaan met de integratie van muziek en film. Zo zal je binnenkort de favoriete films en muziek van je vrienden kunnen zien op hun Facebook profiel, waarna je direct kan doorklikken om naar de muziek te luisteren of de film/serie online te bekijken. Dit wil Facebook doen met een groot aantal partners zoals Spotify. Het uiteindelijke doel is alle vormen van entertainment te kunnen consumeren zonder Facebook te verlaten.

Facebook Credits

Het is nog niet duidelijk hoe Facebook dit wilt doen. Je kan er echter zeker van zijn dat ze hun Facebook Credits erbij zullen betrekken. De munteenheid van Facebook kan al gebruikt worden voor Facebook games en enkele films te huren. Maar als Facebook een akkoord kan sluiten met meerdere platenlabels en filmstudio’s zouden Facebook Credits een veel groter bereik hebben.

Toekomst van Facebook

We merken dat Facebook steeds normaler wordt. Niet enkel voor jongeren, maar voor alle leeftijden. Ooms en tantes die je vriend willen worden op Facebook bewijzen dit maar al te goed. De online doelgroep is absoluut niet meer te voorspellen met een stereotype als de iPod generatie.

Binnen marketing weten we echter al langer dat dit een probleem kan vormen. Het concept van de Product Life Cycle zegt dat een product door verschillende stadia gaat van creatie naar implementatie, groei, volwassenheid en dan een terugval. Aangezien in veel landen er weinig potentieel overblijft voor groei dreigt Facebook naar een terugval te gaan.

Tenzij ze natuurlijk hun product opnieuw uitvinden. Door je product steeds te verbeteren en te vernieuwen, zorg je ervoor dat gebruikers het minder snel naast zich neerleggen. Deze update lijkt dus niet in de eerste plaats voor meer winst te dienen, maar een manier voor Facebook om relevant te blijven in het leven van zijn gebruikers.

Grafiek Product Life Cycle

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *