Experimenteert Google met nieuw Ad layout?

Het ziet er zo naar uit. Ik zei het gisterenmorgen nog in een sales-gesprek, dat Ads wel eens de bovenhand kunnen gaan krijgen, daar de relevantie ervan gemakkelijker is te bepalen. Spam technieken zijn bij ads niet zo van toepassing he.

Een nieuwe layout dus. Of tenminste een herschikking van de posities.
In bijstaande figuur zien we advertenties aan de bovenkant en aan de onderkant en geen meer aan de rechtse kant.

Interessant? De concurrentie om de topposities zou hiermee wel een wat kunnen aantrekken.
Onverwacht? Als je kijkt naar de Eyesearch scan resultaten (waarnaar kijken onze ogen als we zoekresultaten voorgeschoteld krijgen?) is het min of meer logisch dat de top3 meer aandacht krijgt. Of minder afgeleid wordt door (goedkopere, niet altijd, minder rendabele ads voor Google, ja altijd) advertenties. De kans dat er geklikt wordt op de top3 zal hierdoor hoogstwaarschijnlijk wel stijgen.

Maw omzetoptimalisatie.
Relevantiestijging? Hier gaan we weer, zijn ads relevanter dan organische resultaten?

Ook Ask.com gebruikt deze advertentie-indeling.

zie hier : http://www.seroundtable.com/archives/goognew2ev.html

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *