En wat doen de SE-concurrenten van Google in de tussentijd…

Zoekmachine marketing means big business… Dat heeft Google al zeer vroeg ontdekt en zo is Adwords ondertussen goed op weg om het gestandaardiseerde programma te worden voor het beheren van zoekmachine advertenties. Het grotendeel van hun inkomsten komen uit deze markt. Maar wat doen hun concurrent-zoekmachines?

yahoo_google_microsoft.jpg

Recent heeft Yahoo! een nieuw systeem genaamd Panama ontwikkeld dat veel gelijkenissen toont met deze van Adwords. Het zakenmagazine Forbes meldt nu dat dit een goede zet van Yahoo! is. Het nieuwe systeem doet het goed, want in een week steeg het aantal zoekopdrachten met 9%. Dit komt door het nieuwe click rate logaritme dat Yahoo! introduceerde begin februari samen met Panama. Toch verwacht CEO Terry Semmel maar op lange termijn resultaten van de nieuwe implementaties.

Inmiddels zijn ze bij Microsoft ook wakker geschoten! Ze beseffen dat het succes van Google veel te maken heeft met de inkomsten die ze krijgen van het plaatsen van zoekadvertenties op hun netwerk (Google maakte immers 8 miljard dollar meer winst in deze sector dan Microsoft). Microsoft biedt een gelijkaardige dienst aan (adCenter), maar dit is voorlopig maar in enkele landen actief en werkt niet zo vlot. Chief software architect Ray Ozzie zegt nu dat Microsoft zich meer zal toeleggen op de gesponsorde koppelingen in Live Search.

Mogen we een nieuw adsysteem van Microsoft verwachten? Of gaan ze Yahoo! om hulp vragen? More news in the future…
Bron: Forbes, Webwinkel

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *