Eerste Facebook Fan Parking van Europa!!

Heylen Meubelen pakt uit met de eerste Facebook fan parking van Europa! Die is exclusief voorbehouden voor de Facebook fans van Heylen. Met dit initiatief bekijkt de meubelspecialist social media door een nieuwe bril! Geen enkel ander Belgisch bedrijf trekt social media op die manier door tot in de winkels! Op drie vestigingen zijn telkens een aantal parkeerplaatsen geschilderd in het blauw en voorzien van het Facebook logo.

In-store social media

Heylen is de enige Belgische retailer die op zo’n manier in-store social media acties opzet. Nochtans zijn zulke acties uitermate geschikt om meer klanten aan te trekken. Enerzijds kunnen fans bepaalde voordelen genieten in de winkel. Anderzijds zijn sociale media hét distributiekanaal bij uitstek om een groot publiek te bereiken. Omdat mensen in de winkels uitermate gefocust zijn op het merk zullen ze eerder geneigd zijn om hun favoriete product of winkelervaring te delen met hun vrienden of kennissen.

 

Enkele in-store voorbeelden

  • Facebook fans kunnen genieten van bepaalde voordelen, zoals een gratis geschenkje of cadeaubon.
  • Mobile biedt hier tegenwoordig zeer veel mogelijkheden. Men kan klanten een foto van hun favoriete product in de winkel laten trekken. Wanneer ze die delen, krijgen ze een korting op hun aankoop.
  • Foursquare is in België nog niet zo populair, maar kan dit wel worden in de toekomst. Mensen kunnen inchecken, een tip laten en zo een prijs of promotie winnen.

Heylen goes social

Heylen Meubelen speelde reeds eerder in op de toenemende aandacht voor social media.  Geen enkele andere Belgische meubel retailer heeft zoveel Twitter followers als Heylen. Ze verwijzen op elk ticket en factuur naar de Facebook fan pagina en de Twitter account. Bovendien is men van plan om een ‘Like’ bord te plaatsen in de toonzaal bij het meubel dat door de meeste Facebook fans geliked is via Facebook of via de ‘Like’ button onder elk meubel in de nieuwe catalogus. Facebook fans die hieraan hebben deelgenomen maken kans op een waardebon.

Bekijk zeker ook de Heylen blog!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *