Diesel lanceert campagne tegen oversharing op Facebook

Heb jij je weleens geërgerd aan Facebook vrienden die je bombarderen met statusupdates, oninteressante foto’s delen, en te veel pagina’s liken? Hoewel online sharen tegenwoordig bijna een natuurlijk instinct geworden is, is het probleem van oversharing op Facebook brandend actueel. Oversharing is trouwens niet alleen vervelend voor je eigen facebook vrienden, je kan er ook je job door verliezen of zelfs inbrekers aantrekken. Daarom bedacht Diesel een leuke anti-oversharing campagne die het probleem van oversharen aankaart. Wie meedoet aan de pre-internet experience kan zelfs een mooi paar Diesel schoenen winnen!

Diesel oversharing campagne

Het oversharing probleem

Tegenwoordig wordt zowat alle informatie via Facebook gedeeld: waar je bent, wanneer je op vakantie gaat, wat je als lunch zal eten, wat je kinderen vandaag weer uitspoken, etc. Iedereen doet weleens aan oversharing en daarom lijkt het onschuldig, maar dat is het niet altijd.

Wie te veel informatie deelt via Facebook, zou weleens z’n job kunnen verliezen of zelfs dieven kunnen aantrekken. Als je werknemer bijvoorbeeld tal van Facebook updates van jou ziet tijdens te werkuren, of als je incheckt bij de cinema tijdens je ziekteverlof, kan hij dat tegen jou gebruiken. Denk er aan dat ook toekomstige werknemers vaak je Facebook pagina checken om te weten te komen wie je bent. Zelfs dieven zijn tegenwoordig op Facebook aanwezig om na te gaan wie er ingecheckt heeft op een plaats ver van huis, zodat ze rustig te tijd hebben om te stelen.

Oversharing is dus niet alleen vervelend voor je eigen Facebook vrienden die je misschien wel zullen ‘defrienden’, het is tevens gevaarlijk voor je eigen welzijn. Daarom lanceerde Diesel een leuke campagne die de aandacht moet vestigen op het oversharing probleem, en uiteraard ook op de nieuwe collectie YUK Diesel schoenen.

Anti-oversharing campagne van Diesel

Ook Diesel wil het oversharen op Facebook duidelijk een halt toe roepen en lanceerde daarom de ‘pre-internet shoe’ campagne. Via de pre-internet experience daagt Diesel iedereen uit om een pauze in te lassen in online sharing en terug te gaan naar het pre-internet tijdperk van 1993, wanneer Diesel de YUK schoenencollectie introduceerde. In ruil om drie dagen te stoppen met posten op Facebook, kan je een paar Diesel YUK schoenen winnen die speciaal ontworpen werden om de 20ste verjaardag van de YUK collectie te vieren.

Diesel Facebook post anti oversharingDiesel publiceerde naar aanleiding van deze campagne gisteren op haar Facebook pagina tevens een post waarin een anti-oversharing boodschap te lezen was. In deze post verklaarde Diesel onder meer dat het geen foto’s van lunch zou posten en ook foto’s van kinderen of huisdieren achterwege zou laten. Wie wel nog bovenstaande zaken zou publiceren, zou door Diesel geblokkeerd worden. Er werd ook aangemaand om deze boodschap te delen als je zelf vindt dat sommigen van je Facebook vrienden zich bezondigen aan oversharing.

Executive Summary

Oversharing op Facebook is erg vervelend voor Facebook vrienden, en kan zelfs gevaarlijk zijn
Daarom lanceerde Diesel een campagne om oversharing tegen te gaan en uiteraard ook om de nieuwe Diesel schoenencollectie te promoten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *