De toekomst van Foursquare en geomarketing

FoursquareIn een interview door Mashable deelt Dennis Crowley, mede-oprichter van Foursquare zijn visie en streefdoelen over de toekomst van de location-aware mobile applicatie. Crowley beschrijft dat een van de kern visies van Foursquare is om de wereld makkelijker verkenbaar te maken, door  tools te creëeren, die de kloof tussen de online en werkelijke ‘offline’ beleving te verkleinen.

Volgens Crowley gaat Foursquare zoveel verder dan een check-in applicatie dat draait rond games.
Er wordt een enorme hoeveelheid aan data gedeelt over dingen die aan de gang zijn in de echte wereld met verhalen die hierop aansluiten vanuit verschillende invalshoeken. Foursquare hoopt deze enorme hoeveelheid aan check-in informatie volledig te benutten en zo interessante gepersonaliseerde mogelijkheden aan elke unieke gebruiker te kunnen voorstellen. Dit in combinatie met games om de gebruiker op een speelse manier te stimuleren om deze opties te gebruiken.

Crowley benadrukt dat Foursquare draait om mensen en het aanmoedigen en inspireren van (nieuwe) ervaringen.

Foursquare is volop bezig met de start van het Venue Project en het uitbreiden van hun API.
Het probleem nu is dat elke location-aware mobile applicatie gebruik maakt van een eigen databank. Dit wil zeggen dat venue ID’s (Foursquare telt nu 14 miljoen places in hun databank) van bijvoorbeeld Google of Twitter niet overeenkomen. Het Venue project streeft naar een gemeenschappelijke place-databank voor iedereen, zodat er overal uniforme ID’s zijn.

Foursquare beoogt een hoge bruikbaarheid van hun realisaties, o.a. voor 3th party developers zodat zij ook alle voordeel hieruit kunnen halen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *