Creatieve SEO op website Gazet van Antwerpen

logo_gva1Doordachte interne links op je website zijn een niet te onderschatten aspect van een SEO-strategie, dat is genoegzaam bekend. Om die reden wordt deze zeer invoudige ingreep te pas en te onpas toegepast, met wisselend succes.

De GvA-webmaster gebruikt echter creatief bepaalde woorden in nieuwsartikels om door te linken naar hoofdcategorieën en subsecties van de site. Slim bekeken, al leidt dat soms tot grappige en af en toe zelfs twijfelachtige vaststellingen.


Interne links zijn volgens sommige bronnen minstens even belangrijk als zogenaamde externe links van andere websites naar jouw webstek. Zowel qua indexering, gebruiksvriendelijkheid en in mindere mate PageRank-sculpting zijn ze van belang.

Op de GvA-website wordt echter wel heel creatief omgesprongen met nieuwsberichten. Zo vindt u ondermeer in het artikel 457 mensen opgepakt in Iran afgelopen weekend een link naar de sectie over de recente verkiezingen in België in de zin “Rafsanjani sprak voor de verkiezingen zijn steun uit aan Mousavi.”. Een beetje knullig, en niet echt gebruiksvriendelijk voor de lezer.

In het artikel Uitgebrand zit er een link naar algemeen nieuws over het automerk in de zin “Aan de Jan Frans Willemsstraat brandde maandagmorgen rond 4u een Ford Fiesta uit.” Ironisch, maar niet dom van GvA.

Het wordt echter twijfelachtig wanneer in het artikel over het drama met baby Britt in de paragraaf “Ik kan me perfect voorstellen dat de vader zijn baby in de auto zet en vervolgens telefoon krijgt voor het werk of een vergadering begint voor te bereiden. Zijn bewuste brein is de baby dan vergeten.” gelinkt wordt naar de algemene auto-moto sectie van GvA, keurig voorzien van reclame.

Ethisch of onethisch? Daar kan je over discussiëren. Het is alleszins niet volledig in lijn met de courante regels voor gebruiksvriendelijkheid van websites.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *