Conversation Marketing = social media marketing?

Dat Social Media de komende vijf jaar met meer geld zal bedeeld worden kon je verwachten. TWI Surveys onderzocht het en komt met enkele conclusies na rondvraag bij zon’n 260 marketing en pr professionals.

De belangrijkste conclusie die zij trekken is dat tegen 2012 het budget voor sociale media en conversationele marketing groter zou zijn dan deze van traditionele marketing kanalen (voor 57% van de ondervraagden). 81% denkt aan een budget dat evengroot is als het budget voor traditionele advertising. Mooi is dat. Daarnaast wordt er bevestigd dat social media nog steeds in de kinderschoenen staat: 70% van de ondervraagden besteed momenteel tot 2,5% van hun communicatiebudget aan conversatiemarketing.

Enkele andere conclusies:

  • Tweederde is van plan de komende 12 maanden meer uit te geven aan conversatiemarketing.
  • 57 procent denkt dat ze over 5 jaar meer spenderen aan conversatiemarketing dan aan traditionele marketingcommunicatie.
  • Bijna 24 procent denkt over 5 jaar evenveel te spenderen aan conversatiemarketing als aan traditionele marketingcommunicatie

Waarom zetten bedrijven hierop nog niet in:

  • Gebrek aan mankracht (51,1 procent) (outsourcing de oplossing?)
  • Angst om controle te verliezen (46,9 procent)
  • Slecht te meten (45,4 procent) (outsourcing van web analytics lost dit probleemloos op)
  • Organisatiecultuur werkt niet mee (43,5 procent) (change it!)

Momenteel bevinden we ons nog in een experimentele fase wat social media en participatie marketing betreft. Stilaan zullen bedrijven zich wel gaan opmaken voor een strategie hieromtrent.
Wat conversational marketing net is en welke impakt het kan hebben op jou organisatie hangt uiteraard in grote mate af van hoe je er mee omgaat. Enkele mooie artikels hieromtrent zijn:

www.nettaggers.be

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *