Cannes Lions 2013: 10 mogelijke winnaars

Zondag start in Cannes de 60ste editie van het Cannes Lions International Festival of Creativity. Het festival staat zowat bekend als de Oscars van de reclamewereld. Voor iedereen die van ver of dichtbij iets te maken heeft met advertising, is dit het hoogtepunt van het jaar.

De vorige editie is voor de Belgische reclamemakers een fantastische editie geweest, waarbij diverse reclamebureaus een aantal knappe prijzen in de wacht hebben gesleept. Dit jaar dingen 544 Belgische inzendingen mee naar een felbegeerd leeuwtje. Dat zijn er 18 minder ten opzichte van 2012.

Wereldwijd zijn er maar liefst 35.765 entries uit 92 landen, dat is een stijging met 4% ten opzichte van vorig jaar. De meeste inzendingen komen zoals vaak uit de VS, gevolgd door Brazilië en de UK. De campagnes strijden mee voor een prijs in één van de 16 categorieën op het festival: Branded Content & Entertainment, Creative Effectiveness, Cyber, Design, Direct, Film, Film Craft, Media, Mobile, Outdoor, PR, Press, Promo & Activation, Radio, Titanium & Integrated en de nieuwe Innovation Lions categorie.

10 mogelijke winnaars

Ook dit jaar waren we getuige van een aantal sterke campagnes, waarvan we vermoeden dat ze goed zullen scoren op het festival. We zetten hier alvast 10 mogelijke winnaars op een rijtje.

Oreo, “Oreo Daily Twist”

Ragú, “A Long Day of Childhood”

Metro Trains Melbourne, “Dumb Ways to Die”

Intel, “The Beauty Inside”

Nike, “Jogger”

Coca-Cola, “Small World Machines”

Dove, “Real Beauty Sketches”

Red Bull, “Red Bull Stratos”

Channel 4, “Meet The Superhumans”

Water Is Life, “Hashtag Killer”

Executive Summary

Cannes Lions International Festival of Creativity
Dit weekend start in Cannes de 60ste editie van het International Festival of Creativity. Bekijk 10 kanshebbers!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *