Bing Webmaster Tools: voordelen en nadelen

Anderhalve week geleden kondigde Bing de rerelease aan van haar Webmaster Tools applicatie. We waren benieuwd naar de nieuwe features en de verschillen met de Google Webmaster Tools.Om die reden deden we de test zelf en vergeleken we beide tools met elkaar.

Bing zelf claimt voornamelijk te focusen op Site-indexering, crawling en site-traffic. Het Dashboard is hierop gefocust en de subpagina’s bevatten meer details…hoewel meer. We waren niet meteen overtuigd over de hoeveelheid informatie die we voorgeschoteld kregen. Als SEO-specialisten zijn we op zoek naar het waarom van de gegevens en dat ontbrak vaak. We kunnen bijvoorbeeld wel nagaan dat er 404-fouten gevonden werden of dat er redirects bestaan, maar de precieze gegevens hierover ontbreken. De Google Webmaster Tools bevat in dat opzicht veel betere informatie.

De Slideshare presentatie over de voordelen en nadelen van Bing Webmaster Tools staat online en kan u hieronder ook bekijken.

Een duidelijk voordeel is de historiek die wordt opgebouwd. In de Bing Webmaster Tools kan je gegevens van zes maanden crawl- en indexatie nagaan, daar word ik spontaan warm van. Je kan dus grafisch zien of je site veel minder crawl-errors bevat en er meer pagina’s gevonden worden.

Een ander voordeel is de visuele voorstelling van je indexatie, dit gebeurt via een virtueel explorer window. Via deze optie kan je zelf snel zien welke pagina’s volgens Bing in welke categorie van je site horen.

Maar Bing heeft ook nadelen, de applicatie is log, traag en bevat veel te weinig informatie die je als webmaster nodig hebt om je site goed te laten scoren in zoekmachines.

Voor meer informatie bekijk je best even de presentatie.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *