Belgische magazines verkopen minder, behalve jongerenmagazine Joepie

De CIM cijfers zijn weer uit en dan worden er allerlei analyses gemaakt in on- en offline uitgeverswereld. Toch even offline gaan kijken, want daar krijgen een aantal bladen, niet geheel onverwacht, toch wat tegenslagen te verwerken. Dat deze negatieve trend voor offline media zich verderzet is niet echt iets om verbaasd over te zijn, maar toch zijn er een aantal verrassingen te noteren.

De nieuwe weekendmagazines kunnen mogelijk een aanleiding zijn voor de mindere verkoop van andere magazines (broekzak-vestzak operatie??) De verrassing dan? Zo blijkt het jongerenmagazine Joepie (De persgroep) er nog op vooruit te gaan (al is het maar met één bescheiden procent). En dit terwijl we nu net verwachtten dat de jongeren voornamelijk zich online zouden gaan oriënteren. Het HUMO-publiek daarentegen gaat toch meer de online toer op. Zélfs ‘kerk en leven’ zakt in oplage.

http://cim.be/

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *