Amazon gaat in pay-per-click voor shopping

amazonZij die dachten dat Amazon dezer dagen enkel nog een boekenwinkel van formaat is, hebben het grondig mis, en vooral de evolutie van Amazon niet echt gevolgd. Sinds deze week zet Amazon weer een belangrijke stap. Een stap richting de ‘shopping zoekmachine’, en daar gaat het Google concurrentie met aandoen. Google, die steeds meer en meer te maken krijgt met gefragenteeerde aanvallen op hun marktaandeel, heeft met Froogle wel een shopping engine, maar die is al jà ren in béta. De reden daarvan is waarschijnlijk het uitblijven van geduchte concurrentie. 

‘Amazon Product Ads’, zoals de service heet, gaat van start in de rubrieken: Electronics & Computers, Home & Garden, Tools en Toys, Kids & Baby. Naast de producten op Amazon worden er dan gesponsorde, uiteraard relevante, links getoond naar de webwinkels (of zelfs geintegreerde amazon pagina’s van externe webwinkeliers) van de adverteerder volgens de pay-per-click methodiek, een Google Adwords voor producten zeg maar.

Belangrijkste opmerking: Gefragmenteerde markt, gefragmenteerde advertentiemogelijkheden. M.a.w. uw online marketingmix, die vroeger alleen uit Google kon bestaan, moet bijgestuurd worden richting met de overweging van bij te sturen in verschillende richtingen: andere groeperingen van zoekmachines (;-)), social media (facebooks, bloggingads, …), shopping ads, portals, ….

Return on ad spend metingen zijn reeds en worden met deze verscheidenheid aan mogelijkheden nog belangrijker. Wat is het meest kost-effectieve kanaal om jou resultaat gunstig te beinvloeden? Online, dat staat vast, of in ieder geval de online marketing convergence mogelijkheden. Keep an eye on it.

 

 

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *