Adwords dagelijks budget is maandelijks budget.

Google heeft weer een rechtzaak aan z’n been. (Veel tegenwoordig he). Nu van een adverteerder die het abnormaal vindt dat Google op dagbasis tot 120% van het dagelijkse budget mag leveren.
Alles daarboven zou, volgens hun code of conduct, niet aangerekend worden. Howard Stern heeft klaarblijkelijk zoiets aan de hand gehad en klaagt Google nu aan.

Wat velen blijkbaar niet begrijpen is dat de dagelijkse budget limiet eigenlijk een maandelijkse limiet is, die wordt vertaald wwergegeven naar een dagbasis limiet. Google’s algoritme verdeelt de advertenties naar best vermogen en heeft zichzelf het recht toegeëigend om dagen meer clicks te leveren indien het budget voordien niet volledig opgesoupeerd werd.

Normaal komt dit ten goede van beide partijen, mochten de dagelijkse limieten correcte weergaven zijn van de werkelijkheid (lees: de werkelijk haalbare afzet van advertenties). De praktijk leert ons dat we onze budgetten aardig moeten optrekken om niet in de val van de “under budget”-constraints te lopen van Adwords.

Howard, ik weet niet wat je dagelijkse budget is, maar ik verwacht toch dat je het moeilijk gaat loskrijgen.
lees meer

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *