A viral is born

blokkenVanmorgen vonden we op internet (thanks Joris) de trailers die het productiehuis deMENSEN maakte voor Blokken, het populairste spelprogramma op de Vlaamse televisie. De directie van de VRT vond de trailers met huilende kindjes echter niet geschikt. Zou het kunnen dat de filmpjes snel een eigen leven beginnen te leiden?

deMENSEN, het productiehuis van Ben Crabbé zelf, maakt het programma Blokken al jaren voor het eerste net van de Vlaamse openbare omroep. De VRT-top keurde de trailers voor het nieuwe seizoen van Blokken echter zonder pardon af.

De filmpjes doen denken aan de controversiële foto’s van fotografe Jill Greenberg. Zij werd bekend met foto’s van kindjes die ze net hun lolly had afgepakt.

Bereiken deMENSEN nu toch hun doel door de filmpjes te publiceren op YouTube? Wij lachten ons alvast een kriek.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fK0j7sfQ1xs&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Estandaard%2Ebe%2FArtikel%2FDetail%2Easpx%3FartikelId%3DDMF13062007%5F089%26kanaalid%3D21[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sppHk9_SmbU&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Estandaard%2Ebe%2FArtikel%2FDetail%2Easpx%3FartikelId%3DDMF13062007%5F089%26kanaalid%3D21[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TTBtuWQX5NI&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Estandaard%2Ebe%2FArtikel%2FDetail%2Easpx%3FartikelId%3DDMF13062007%5F089%26kanaalid%3D21[/youtube]

Je kan hier meer lezen over viral marketing.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *