7 interessante Facebook Graph Searches voor bedrijven

Het is ondertussen al meer dan een half jaar geleden dat Mark Zuckerberg een nieuwe sociale zoekfunctie voor Facebook voorstelde: Graph Search. Voor veel Nederlandstalige gebruikers is het nog even wachten. Maar voor iedereen die zijn taalinstellingen op Engels heeft gezet is Graph Search nu al beschikbaar.

Wij zochten alvast 7 Facebook Graph Searches die interessant kunnen zijn voor bedrijven. Aangezien Graph Search voorlopig enkel beschikbaar is in Engels, zijn ook de zoekopdrachten in het Engels.

“People who like [jouw bedrijfspagina] and…”

Misschien wel de meest voor de hand liggende zoekopdracht voor bedrijven. Door gewoon te zoeken op mensen die je bedrijf leuk vinden, krijg je een mooi overzicht van je eigen fans. Door de functie “And” toe te voegen kan je onderzoeken wie onder je fans nog een bepaalde andere pagina leuk vindt. Zo kan je onderzoeken wie van je fans bijvoorbeeld ook Coca-Cola leuk vindt.

“People who like [jouw bedrijfspagina] and live…”

Hier kan je onderzoeken wie van je fans in een bepaalde stad of region woont. Heel interessant indien je een regiogerichte marketingcampagne wil opstarten. Je krijgt er meteen een idee van het mogelijke potentieel. Zie je bijvoorbeeld dat een bepaalde stad ondervertegenwoordigd is, dan kan je hier bijkomende promotiecampagnes voeren.

“People who like [jouw bedrijfspagina] and are…”

Ook de sociodemografische status van je fans kan je doorzoeken. Zo kan je bijvoorbeeld zoeken op een bepaalde leeftijd, door “People who like [jouw bedrijfspagina] and are older than 30 years old” in te geven. Hier kan je ook zoeken op fans die verloofd of getrouwd zijn.

“Games played by people who like [jouw bedrijfspagina]”

Met deze zoekopdracht onderzoek je welke spelletjes je publiek zoal leuk vindt. Niet alleen interessant wanneer je in de gamingsector zit, maar zeker ook wanneer je een wedstrijd uitschrijft. Je kan hier ook specifiek zoeken op het type spelletjes, zoals puzzle, action, sports, …

“Places visited by people who like [jouw bedrijfspagina]”

We onderzochten al waar je publiek woont, met deze zoekopdracht kan je zien waar ze al naartoe zijn geweest. Hier krijg je een overzicht van de plaatsen waar je fans al hebben ingecheckt. Het geeft je meer inzicht in hun interesses, en waar je eventueel je business kan uitbreiden.

“Apps used by people who like [jouw bedrijfspagina]”

Deze zoekopdracht komt min of meer overeen met de zoekopdracht naar de favoriete games van je publiek. Het is vooral een interessante zoekopdracht indien je van plan bent om je eigen applicatie te lanceren. Deze zoekopdracht geeft je een idee van het potentieel van je app.

“Groups about …”

Met deze zoekopdracht onderzoek je niet zozeer je eigen fans, maar meer wat er leeft binnen je sector. Heb je bijvoorbeeld een wijnhandel, dan kan je zoeken op “Groups about wine”. Deze zoekopdracht geeft dan de meest actieve groepen over wijn, zodat je eventueel aan de discussie kan deelnemen.

Executive Summary

7 interessante Graph Searches
Graph Search is al beschikbaar in het Engels, en binnenkort ook in het Nederlands. Wij zochten alvast 7 interessante Graph Searches voor bedrijven.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *