Zal General Motors Facebook doen struikelen net voor de IPO?

Slechts enkele dagen voor de Facebook IPO is er slecht nieuws. General Motors heeft net zijn volledige advertentiebudget (ongeveer 10 miljoen dollar) weggehaald bij Facebook omdat de Facebook advertenties niet efficiënt genoeg zijn. Dit is natuurlijk niet aangenaam voor Facebook, maar zeker met het zicht op de IPO vrijdag is dit misschien wel een kleine ramp. Facebook worstelt om zijn gigantische publiek om te zetten in winst en het terugtrekken van General Motors zal dit op een erg vervelend moment nog eens in de spotlight zetten.

Zal de Facebook IPO een flop worden? Waarschijnlijk niet, Facebook heeft nog steeds een gigantisch netwerk en veel potentieel. Aan de andere kant onderlijnt het wel dat de inkomsten van Facebook niet erg stabiel zijn en mogelijk verder gaan zakken in plaats van stijgen … tenzij ze nieuwe vormen van inkomsten kunnen promoten natuurlijk. Of dit door advertenties zal zijn valt af te wachten, Google is bijvoorbeeld veel gerichter voor adverteerders.

De infographic hieronder van Wordstream toont een mooi overzicht van de verschillen tussen Google en Facebook advertenties. Als Facebook niet aan dere minpunten werkt zullen de ‘traditionele’ Facebook advertenties nooit hun volle potentieel halen.

Facebook infographic ads

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *