Op Facebook moeten KMO’s foto’s gebruiken!

Op Facebook moeten KMO’s foto’s gebruiken! Dat zegt Roost alvast. Roost biedt gratis hulpmiddelen voor social media. Aan de hand van de informatie die ze van hun klanten terug kregen, onderzochten ze de beste manier voor KMO’s om hun fans te engageren op Facebook. Dit deden ze aan de hand van 10.000 Facebook en Twitter posts van ondernemingen verspreid over 50 sectoren.

Likes en comments als maatstaf van interactie

Het onderzoek gaat ervan uit dat likes en comments de belangrijkste factoren zijn om de interactie tussen klanten en je Facebook pagina te evalueren. Als je fans een foto, status update of bericht liken of beantwoorden, zijn ze natuurlijk veel meer betrokken dan dat ze enkel kijken naar de updates in hun nieuwsoverzicht of op je pagina. Als je weet hoe de Edgerank van Facebook werkt, begrijp je waarom deze likes en comments extra belangrijk zijn.

Foto’s zijn de belangrijkste vorm van Facebook content

Uit het onderzoek bleek dat foto’s 50% meer vertoningen genereren en zorgen voor 22% meer interactie in vergelijking met andere soorten Facebook content. Facebook is een zeer visueel sociaal netwerk en het is dus logisch dat foto’s het beste werken.  Toch merken we uit ervaring dat KMO’s zelden foto’s gebruiken om conversaties op te starten op Facebook.

Dus geef je merk een gezicht en start de conversatie!

Facebook foto

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *