Duurdere Facebook Ads leggen de lat voor content hoger

facebook ads

Facebook blijft de prijs van advertenties opdrijven. De bedoeling lijkt duidelijk: een ‘schaarste’ creëren die het nóg aantrekkelijker maakt om op Facebook te adverteren. Maar het duurdere prijskaartje heeft nog andere implicaties. De kwaliteit van de advertenties die je op Facebook publiceert, moet namelijk de strijd aangaan met almaar sterkere concurrentie. Tijd dus om de lat hoger te leggen voor je Facebook-advertenties.

Facebook Ads werken niet zoals de krant

Een dooddoener: Facebook-advertenties werken niet zoals een reclameblokje in de krant. Eenzijdige campagnes – one way ads – die werken in printmedia, verliezen een hopeloos gevecht op Facebook. De gemiddelde Facebook-gebruiker kijkt er argeloos over. Wat werkt dan wel? Een campagne die engageert en interactie opwekt. En … die de mobiele gebruiker niet vergeet.

Content is – en blijft – king

Een geslaagde Facebook-campagne heeft genoeg meerwaarde om een plekje in de newsfeed te veroveren.

Click to tweet!

De sweet spot voor geslaagde Facebook-advertising? Dat is de newsfeed. Het advertentieblokje rechts bovenaan de homepagina wordt niet alleen gestaag kleiner, het zal op termijn helemaal verdwijnen. Bovendien is de newsfeed het énige wat een mobiele gebruiker te zien krijgt. Alle zijbalken vallen op een mobiel scherm weg. Een geslaagde Facebook-campagne heeft dus genoeg meerwaarde om een plekje in die newsfeed te veroveren.

Méér meerwaarde

Nieuwswaarde op Facebook bevindt zich ergens in de driehoek tussen deze drie E’s:

  • Entertainend: content die een emotie oproept – dus ofwel grappig is, ofwel aangrijpend;
  • Educatief: content waaruit je iets bijleert (wat je ook echt wilde weten);
  • Empowering: content die je aanzet om iets te doen.

Het slechte nieuws? Néé, met een filmpje zit je niet automatisch in die gouden driehoek. Niet elke foto scoort likes en reacties. En néé, er is geen andere onfeilbare methode om interactie uit te lokken. Laat dus de Facebook-trukendoos voor wat hij is en werk aan content van topkwaliteit, die écht newsfeedwaardig is.

Executive Summary

Facebook drijft de prijs van advertenties steeds verder op. Reden te meer om met topkwaliteit te komen, en het volle potentieel van Facebook te benutten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *