De offline Facebook Wall op Times Square – adverteren met Facebook krijgt een nieuwe wending

Heb je er altijd al van gedroomd om je foto op een gigantisch reclamebord op Times Square te zien? Facebook’s nieuwe actie “2012 matters” maakt het mogelijk! Door snel even naar de applicatie van 2012 matters te surfen kan je Facebook de toestemming geven je foto te gebruiken. Met de Facebook actie wilt Facebook ontdekken welke thema’s het meeste spelen bij de Amerikaanse burger voor de presidentsverkiezingen van 2012. Natuurlijk zit er meer achter dit gigantische reclamebord (23 verdiepingen) dan enkel interesse!

Offline Facebook wall dankzij 2012 matters

De thema’s waaruit je kan kiezen worden als volgt opgedeeld

  • Schulden
  • Economie
  • Energie
  • Milieu
  • Gezondheidszorg
  • Immigratie
  • Nationale veiligheid
  • Justitie
  • Sociale veiligheid

Je kan 3 keuzes maken met als eerste natuurlijk het belangrijkste thema in jouw ogen.  Deze voorkeuren worden bij je foto getoond op de Thomson Reuters en NASDAQ borden op Times Square. Indien je foto gebruikt wordt, krijg je een foto toegestuurd van jouw gezicht op Times Square … of in mijn geval mijn anoniem Facebook mannetje.

Adverteren met Facebook op Times Square

Een bord op Times Square kost gigantisch veel, maar hoeveel levert het op om een willekeurig iemand aan het woord te laten over zijn of haar pijnpunten in de maatschappij? Beduidend weinig is het eerste antwoord waar wij aan denken.

Deze actie lijkt dan ook eerder een test voor toekomstige campagnes waarbij bedrijven bijvoorbeeld hun klanten aan het woord kunnen laten op Times Square. Zo kan je verschillende communicatiestrategieën combineren. Je hebt een offline reclamebord, dit combineer je met het sociale netwerk Facebook en een customer review. Dit is toch al een verregaande integratie van de online activiteiten in de echte wereld…

Dit is echter niet de eerste keer dat Facebook content wordt gedeeld op Times Square. Ook het tequila merk Jose Cuervo heeft al eens elektronische reclameborden op Times Square gebruikt om berichten van hun Facebook wall en reviews te delen. Maar deze test van Facebook is misschien wel de eerste keer dat de link tussen reclameborden en Facebook content volledig automatisch gebeurd.

Minpunten van de offline Facebook wall

Aan de andere kant is het vreemd dat Facebook nu net politiek gebruikt voor deze eerste test. Het is op dit moment een erg hot topic in Amerika, maar politieke overtuigingen zijn een erg controversieel thema. Zo toont een recente infographic dat politiek getinte posts de zesde meest belangrijke reden zijn om iemand te unfrienden. In dit geval zijn de thema’s erg breed gehouden en kan je geen persoonlijke commentaar posten op de Facebook wall op Times Square, toch kan je al veel afleiden van de thema’s en word je aangemoedigd om op je eigen wall  je vrienden meer te vertellen over je poltiek gedachtegoed.

Zou jij je bedrijf willen promoten door middel van Facebook berichten van fans op een gigantisch reclamebord te posten of vind je dit eerder een gimmick?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *