Betaalde zoekresultaten maken intrede in Facebook

Adverteerders kunnen nu tegen betaling hun pagina’s, apps en locaties onder de aandacht brengen. Het sociale netwerk heeft namelijk de advertentiemogelijkheden van zijn platform uitgebreid met ‘sponsored search results’.

Deze week ging namelijk de Sponsored Search API live. Daardoor kunnen bedrijven hun advertentiesystemen aan Facebook verbinden. Tegen betaling kunnen ze verkeer naar hun pages, apps of places loodsen.

Het model dat Facebook voor dit systeem hanteert, is een cost-per-clickmodel. Net als bij Google Adwords wordt de ruimte die beschikbaar is, per opbod geveild. Uit de technische specificaties blijkt dat het minimumbedrag voor wie verkeer naar zijn eigen website wil sturen, 0,01 dollar bedraagt, en 0,15 dollar voor wie verkeer naar een website van derden wil sturen.

Voor Facebook-gebruikers betekent dit dus dat zij advertenties in de Facebook search bar te zien zullen krijgen. Naar verluidt zijn Zynga en Match.com enkele van de grote namen die uw search bar zullen voorzien van Sponsored Results.

Executive Summary

Betaalde zoekresultaten maken intrede in Facebook
Adverteerders kunnen nu tegen betaling hun pagina’s, apps en locaties onder de aandacht brengen. Het sociale netwerk heeft namelijk de advertentiemogelijkheden van zijn platform uitgebreid met ‘sponsored search results’.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *