‘People talking about’ de nieuwe Facebook metric

Facebook voegt binnenkort een nieuwe metric toe aan zijn ‘Pages Insights’: ‘People talking about’- wat misschien niet de finale naam van de metric is. Hiermee wil het sociale netwerk pagina’s met een aantrekkelijke content aanduiden, om zo content managers te laten zien welke richting ze moeten uitgaan. Facebook kondigde tevens andere nieuwigheden aan zoals de’ Facebook Page Insights API’ en de ‘Premium ad unit’.

‘People talking about’

People talking about’ zal de activiteiten van fans op de pagina meten, waaronder wall posts, likes, comments, shares, check-ins, enz. Een goed zaak! Want zo zal het tenminste niet meer altijd hoeven te gaan om likes – hoewel dit wel de belangrijke feature blijft van Facebook. Een brand page moet interactie creëren, vragen uitlokken en beantwoorden. Op die manier zal de Facebook pagina ook veel rijker en interactief worden.



Facebook analyseert in totaal 4 metrics op de fanpagina. ‘Likes’ meet het aantal likes van fans, werknemers, enz. ‘Friends of fans’ telt het totale aantal vrienden van je fans, waardoor je een idee krijgt van je totale bereik, terwijl ‘Weekly total reach’ nagaat hoeveel mensen refereren naar jouw pagina.

Facebook Page Insights API en Premium ad unit

Daarnaast zal Facebook ook een nieuwe Page Insights API tool uitrollen om bedrijven meer customized oplossingen aan te bieden.

De nieuwe uitgebreide Premium ad unit combineert  de ads van merken met likes van vrienden. Wanneer een persoon een ad te zien krijgt en een vriend op een of andere manier in verbinding staat met dat merk zal Facebook laten zien welke vrienden het merk liken.

Wij zijn benieuwd naar de evoluties!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *