Winnaar gratis ticket FusionMex is bekend!

Begin november schreven we een wedstrijd uit waarbij de winnaar een ticket voor FusionMex kon winnen. De enige vraag luidde ‘wat zal dé marketing trend zijn van 2012?’ Velen gaven correcte antwoorden maar slechts enkelen onderbouwden hun antwoorden ook en daarom verdienden zij volgens ons een streepje voor.

Marketing trends voor 2012? Volgens onze lezers zullen de volgende trends doorbreken in 2012:

  • Gamification,
  • Location based marketing,
  • Content marketing (maar minder content overload) en content aggregatie,
  • Video advertising,
  • Customer segmentation,
  • Responsive design
  • Google+
  • Product placement in games
  • Meer interactie op social media (+ het verplaatsen van ads op tv naar social media)

FusionMarketingExperience

Winnaar gratis ticket FusionMex 2011

Uiteraard kan er maar één de winnaar zijn… De ‘gelukkige’ is dan ook Dries De Coussemaker. Volgens hem zal dé marketing trend voor 2012 het volgende zijn:

“Net zoals dit jaar meermaals gebleken is, worden consumenten steeds meer en meer mobiel en trekken ze de wijde wereld in gewapend met hun Smartphones. Dé trend (en tevens ook de grootste uitdaging) van 2012 zal in mijn ogen net die ene extra stap zijn in het Location verhaal. Location in de zin van relevante advertenties en aanbiedingen gebaseerd op de Context waar men zich in bevindt.

Experiences die zich in deze mate aanpassen dat ze steeds consistent en optimaal bij de consument terecht komen ongeacht de situatie en de context waarin men ermee geconfronteerd wordt.

En dit alles met een vleugje van Cross-Mediaal Responsive Design wat het switch-gedrag in media van de consument zou tegemoet moeten komen.”

Dries haalt in z’n antwoord enkele zeer sterke punten aan. Ten eerste Location (based) Advertising. Dit bestaat al langer maar het location verhaal moet inderdaad nog volledig doorbreken in België (en Europa), zoals het dat in Amerika al gedaan heeft. 2012 zou dan ook het jaar van location kunnen worden aangezien de penetratie van smartphones sterk aan het stijgen is.

Daarnaast is ook de experience belangrijk: gebruikers moeten telkens een relevante en consistente experience aangeboden krijgen. Anders zie je die gebruikers, als merk, nooit meer terug.

En ook het Responsive Design is iets waar we in 2012 naar zullen uitkijken. Iets waar Adobe trouwens sterk aan werkt met z’n Digital Publishing Suite waar we het eerder al over hadden.

Ten slotte zal ook ‘cross-mediaal’ belangrijk zijn. Traditionele media zullen niet (snel) uitsterven en de digitale media zijn nog sterk aan het groeien. Slimme marketeers combineren de voordelen van beiden en trachten zo hun boodschap cross-mediaal aan de gebruiker te leveren. Om het even waar en wanneer kan een merk zijn doelgroep dus bereiken, iets wat we in 2012 zeker en vast aan den lijve zullen ondervinden.

Executive Summary

Wat? Bekendmaking van de winnnaar van het FusionMex ticket!
En? Meerdere correcte en interessante antwoorden maar er kan er maar één de winnaar zijn…

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *