Pimp up your e-mail marketing

E-mail marketing is niet meer weg te denken in een doordacht marketing beleid. Maar heel wat marketeers worstelen ermee en zien de openings rate van hun e-mails en de ROIemail-marketing van hun acties met lede ogen aan. Tegenwoordig worden mensen gebombardeerd met e-mails. Het is dus zaak om op te vallen en je e-mails ‘uitnodigend’ op te maken. Op die manier gaat het openingspercentage de hoogte in, lok je meer verkeer naar je website en zal je je doelstellingen bereiken. Wij zetten een aantal tips op een rijtje die je gemakkelijke kan toepassen en de ROI van je acties ten goede komen.

Een gepast verzendadres en verzendnaam

In de meeste programma’s voor e-mail marketing kan je het verzendadres en de verzendnaam kiezen. Als we een e-mail ontvangen, is dat het eerste waar we naar kijken. Kies de naam van je bedrijf of je merk als afzender en gebruik ook een herkenbaar e-mailadres.

Een straffe subject

Het subject of de onderwerpregel moet sterk en origineel zijn. Hij moet tegelijkertijd prikkelen en informatief zijn. De onderwerpregel is zowat het belangrijkste criterium om een e-mail al dan niet te openen, zo bllijkt uit onderzoek. Een goede tip is ook om belangrijke woorden in het begin van het subject te zetten.

Verzenddag en tijdstip

Door te testen, kom je te weten wat het ideale tijdstip is om je e-mail te versturen. Iedere doelgroep vertoont een ander gedrag en is op een ander moment met hun e-mails bezig. Uit onderzoek blijkt dat dinsdag en donderdag de meest populaire dagen zijn, maar dat geldt niet altijd. Verstuur je best ‘s morgens, ‘s middags of ‘s avonds? Neem de proef op de som om het te ontdekken.

Hoe rekening met de preview

Outlook is het meest gebruikte e-mailprogramma. Bij het ontvangen van een e-mail krijg je een preview te zien die een deel van de inhoud toont. Zet relevante en belangrijke informatie dan ook bovenaan.

Executive Summary

Hoe verhoog je de openingsrate van je e-mailcampagnes?
Bereik je e-mail marketing doelstellingen en jaag de ROI de hoogte in

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *