Het beste tijdstip om een newsletter te sturen [infographic]

Iedereen die zich bezig houdt met e-mail marketing heeft het zichzelf ongetwijfeld al eens afgevraagd: wat is het beste tijdstip om een newsletter te sturen? Velen hebben er hun eigen theorie over, en er zijn al vele studies over gemaakt.

Sommige zaken hangen natuurlijk ook af van jouw eigen publiek, maar over het algemeen zijn e-mail marketeers het eens over een aantal principes. Zo stuur je natuurlijk best je newsletter wanneer de kans het grootst is dat je doelpubliek je newsletter opmerkt in hun inbox. De momenten wanneer mensen hun inbox bekijken, zijn vooral ’s morgens en in de vroege namiddag.

Verder moet je ook een onderscheid maken tussen click rates en opening rates. Voor beide parameters is de vroege ochtend een uitgelezen tijdstip om te sturen. Click rates zijn bovendien ook hoog in de avond, wanneer mensen na het werk voor het eerst tijd hebben om hun e-mail te checken.

Hoe belangrijk timing is bij e-mailmarketing, blijkt uit enkele cijfers over click rates en opening rates. Maar liefst 23,63% opent een newsletter in het eerste uur nadat deze is verzonden. 9,52% opent de newsletter in het tweede uur, een daling met meer dan de helft ten opzichte van het eerste uur. In het derde uur opent nog slechts 6,33% de newsletter.

Al deze interessante cijfers staan verzameld in de onderstaande infographic van GetResponse.

Executive Summary

Timing bij e-mailmarketing
Wat is het beste tijdstip om een newsletter te sturen? Bekijk heel wat interessante cijfers hierover in de infographic van GetResponse.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *