Is e-mailmarketing nog zinvol?

e-mail marketing

Heeft e-mailmarketing sinds de komst van sociale media volledig afgedaan? Integendeel! Met een goed uitgewerkte e-mailcampagne kan je nog steeds prachtige resultaten behalen. Daarnaast zijn er nog heel wat andere voordelen aan e-mailmarketing verbonden.  Het is goedkoop, flexibel, snel, gemakkelijk te integreren én je kan het perfect timen!

E-mailmarketing: interesse wekken

Niet elke uitgestuurde e-mailcampagne is bij voorbaat geslaagd. Een klassieke promotionele mailing met weinig meerwaarde zorgt voor slechts een minimum aan return. Een goede mailing moet interessant en nuttig zijn voor de ontvanger en moet bovenal opvallen! Toch is het een mythe dat consumenten verdrinken in een overvloed aan mailings. Ongeveer de helft van de consumenten ontvangt 6 commerciële mailings per dag op een totaal van 52 berichten.

Wanneer verstuur je een e-mailcampagne?

Je hoort vaak zeggen dat donderdagnamiddag het beste moment is voor een commerciële e-mail. Dat is niet helemaal waar. De meeste mensen lezen hun e-mails pas twee dagen na ontvangst. Dat wil zeggen dat wanneer je een mail op donderdag verstuurt deze waarschijnlijk pas in het weekend geopend wordt. Het is natuurlijk aan jou om uit te maken of jouw doelgroep op dat moment optimaal bereikt kan worden per e-mail…

Heeft het zin om inactieve gebruikers te blijven mailen?

Worden je mails gedurende 6 maanden niet geopend door een gebruiker? Dan moet je niet panikeren en deze inactieve gebruiker van je maillijst verwijderen. Het is best mogelijk dat een gebruiker na een bepaalde periode terug interesse toont in jouw merk. Zolang een gebruiker zich niet uitschrijft, is er geen reden om hem of haar niet meer te mailen.

E-mailmarketing: eenvoudig mailen met Mailchimp

Zoek jij nog een efficiënte oplossing om e-mailings te versturen? Probeer dan Mailchimp! Deze online tool kan je gratis gebruiken voor een verzendlijst tot 2.000 ontvangers. Het programma biedt bovendien heel veel mogelijkheden om gepersonaliseerde mails te verzenden.

Inspiratie: C-works

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *