5 voorbeelden van interactieve iPad advertenties

Nu de tablet PC’s alsmaar populairder worden onder consumenten, wordt ook steeds meer aandacht besteed aan het bedenken van in het oog springende advertenties voor de iPad. Op de iPad heb je natuurlijk meer mogelijkheden dan op een gewone desktopcomputer, en al zeker meer dan gewone print ads.

En dat hebben sommige adverteerders ondertussen ook begrepen. Het wordt heel moeilijk om nog de aandacht te trekken van de consument met een simpele display banner, en dus tasten sommige adverteerders alle mogelijkheden af van iPad ads. Hier vind je alvast 5 voorbeelden van leuke interactieve iPad ads.

Toyota

Toyota maakt handig gebruik van de slider functie op de iPad om de gebruiker kennis te laten maken met het productieproces van een Toyota. Door de slider van links naar rechts te navigeren ziet de gebruiker een onafgewerkte Toyota over de lopende band evolueren, terwijl mecaniciens allerlei handelingen uitvoeren.


Volkwagen

Volkswagen wil de parkeerassistent van de nieuwe Tiguan onder de aandacht brengen, en laat de gebruiker twee punten bepalen waartussen de Volkswagen in de advertentie moet navigeren. Een heel simpel idee, maar het werkt zeker om de aandacht van de gebruiker voor enkele ogenblikken vast te houden.

White Collar

White Collar is een Amerikaanse misdaadserie die in de VS wordt uitgezonden op USA Network. Om de kijker warm te maken voor de nieuwe reeks van de serie, heeft USA Network een interactieve campagne ontwikkeld, die de gebruikers eerst enkele vragen laat oplossen, vooraleer hij een teaser van de nieuwe reeks te zien krijgt.

Microsoft

Om gebruikers duidelijk te maken dat ze met Windows Azure code kunnen creëren in de cloud, heeft Microsoft een interactieve campagne ontwikkeld, die gebruikers zelf de layout van de campagne kan laten veranderen. Hiervoor hou je de iPad in landscape, waarna gebruikers de code van de advertentie zelf kunnen aanpassen.

Audi

Deze advertentientie van Audi wil de gebruikers de voordelen van de Quattro tractie aantonen. Een nogal droge topic, maar Audi slaagt er toch in om de advertentie aantrekkelijk te maken voor gebruikers, door de call to actions in de advertentie naar de bodem van het scherm te laten vallen.

Executive Summary

Interactieve iPad ads
Met de toenemende populariteit van de tablets pc’s, stijgt ook het belang van het ontwikkelen van aantrekkelijke display campagnes voor tablets.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *