Zo krijg je je content op invloedrijke websites

blogartikel content marketing

De beste manier om je content op invloedrijke websites te krijgen, is door autoritair te zijn binnen je vakgebied. Heb je originele inzichten, unieke ervaringen en voldoende expertise binnen je sector? Dan beschik je over alle factoren om opgemerkt te worden door websites met invloed of bij online influencers.

5 blunders

Wil je graag je expertise verspreiden en ervoor zorgen dat je content op invloedrijke websites terechtkomt? Deze 5 blunders kun je maar beter vermijden.

  • Je content is niet redactioneel verzorgd. Zorg dat je tekst hapklaar is voor publicatie.
  • Je content mist originele inzichten. Denk na en brainstorm met je team over originele invalshoeken, alleen zo val je op en krijg je de aandacht van het publiek en invloedrijke publiceerders.
  • Je content bevat geen ondersteunende cijfers of onderzoek. Staaf je argumenten met cijfers of extra onderzoek. Op die manier ben je geloofwaardig.
  • Je content sluit niet aan bij je publiek. Zorg dat je content de bal niet misslaat.
  • Je content is te commercieel. Je lezers willen objectieve content met eerlijke inzichten. Commercieel getinte teksten horen niet in die categorie thuis.

Tips om je content op invloedrijke websites te krijgen

Je content op invloedrijke websites krijgen, gebeurt niet in een vingerknip. Er hangt een hele strategie aan vast. Die strategie moet je helpen om goede, relevante content te schrijven met unieke inzichten, ervaringen en advies.

Gebruik een contentstrategie

Start niet zomaar te schrijven zonder duidelijk einddoel of duidelijk plan. Maak een content marketingstrategie. Die fungeert als een kompas doorheen het volledige traject.

Doe onderzoek

Met een goed onderzoek sla je de bal nooit mis. Onderzoek wie je doelpubliek is, wat hun interesses zijn en waar ze graag meer over willen lezen. Als je daarop inspeelt, ben je al een hele stap verder. Door tijd te investeren in een onderzoek, verlies je in ieder geval geen tijd aan teksten die niemand wil lezen.

Schrijf wat je weet

Directe en persoonlijke ervaringen van hoofdrolspelers in bepaalde vakgebieden zijn gegeerde content. Schrijf dus over je ervaringen en de unieke kennis die je daarmee verworven hebt. Netwerk ten slotte met collega’s en andere bedrijven om je argumenten te staven en je inzichten nog sterker in de verf te zetten.

Geen geheimzinnig gedoe

Deel zowel diepgaande inzichten als persoonlijke informatie. Bedrijven denken vaak dat ze hiermee hun geheime wapens prijsgeven, maar vergeten dat ze daarmee nieuw talent en klanten kunnen aantrekken. Door inzichten mee te geven, creëer je eveneens een leidersprofiel voor jezelf binnen je sector.

Spek je content

Voeg betrouwbare data en informatie toe om je argumenten meer kracht bij te zetten en gebruik relevante keywords in je tekst. Vermijd commerciële praat, want het vermindert de kans dat je content op een invloedrijke website terechtkomt.

Executive Summary

Deel je graag je expertise en wil je op invloedrijke websites terechtkomen? Dit artikel vat de do’s en don’ts samen die je kansen maximaliseren om op invloedrijke websites te staan.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *