Succesvolle content marketing: Upworthy toont hoe het moet

Ken je Upworthy al? Upworthy is een media bedrijf dat in slechts 18 maanden tijd uitgroeide tot een belangrijke entertainment en media speler, met een website die maandelijks meer bezoekers over de vloer krijgt dan Entertainment Weekly, People.com en TMZ. Het is wereldwijd een van de snelst groeiende media bedrijven. Impressionant, toch? Het wordt nog beter: Upworthy produceert zelf geen content, maar functioneert puur als content aggregator: ze verzamelen interessante content in de vorm van video’s en afbeeldingen, ze optimaliseren de content met betere titels en beschrijvingen, en delen die dan opnieuw. In september haalde het bedrijf zo maar even 8 miljoen dollar binnen van investeerders. Dat is 8 miljoen dollar die geïnvesteerd wordt in… enkele goede headlines en een e-mail lijst! Het hoeft geen verder betoog dat we van dit bedrijf heel wat kunnen leren op vlak van succesvolle content marketing.

1. Headlines, headlines, headlines

Headlines zijn van levensbelang. Een goede headline lokt je klant, en zorgt ervoor dat hij niet kan weerstaan aan het doorklikken. Bekijk onderstaande afbeelding even:

Upworthy headlines

Kan je mij vertellen waar deze artikels over gaan? Ik kon het niet. En daarom ben je ook meer geneigd om door te klikken! Bij Upworthy worden er voor elk stukje content maar liefst 25 verschillende headlines geschreven. Dat lees je goed ja, 25 headlines per stukje content! Uit al die headlines wordt er telkens één gekozen. De titel van je artikel heeft een enorme invloed op de click-through-rate.

2. Verkoop een overtuiging, geen product

Een product op zich (in dit geval, een bezoeker die converteert), dat verkoopt niet. Een overtuiging daarentegen, dat verkoopt wel. Verkoop een overtuiging die groter is dan het product zelf. De pop-ups die je vragen je e-mail adres achter te laten bij Upworthy zijn een mooi voorbeeld van die overtuiging.

Upworthy verkoopt een overtuiging

Upworthy verkoopt een overtuiging 2

3. Vraag om shares, maar doe het op een vriendelijke manier

Dat er social share buttons rond je content moeten staan, dat spreekt voor zich. Maar je mag je lezers ook gerust vragen om je artikel te delen, zolang je dat op een vriendelijke manier doet en zolang je ze de keuze laat. Je lezers mogen zich op geen enkel moment verplicht voelen tot het delen van je content. Als je content interessant genoeg is, dan zullen de shares immers vanzelf volgen.

sharen

4. Weg met die standaard unsucscribe knop

Als iemand op de unsubscribe knop in een e-mail klikt, wil dat niet meteen zeggen dat ze nooit meer wat van je willen horen! Ontwerp je pagina om uit te schrijven met het idee dat je klanten gewoon minder vaak van je willen horen! Maar geef hen uiteraard nog steeds de mogelijkheid om zich toch volledig uit te schrijven.

upworthy unsubscribe

5. Niet alleen seks verkoopt

Niet alleen seks verkoopt, ook emotie verkoopt. Steek dus altijd iets van emotie in je content. Is je content van nature uit nogal droog en saai? Zorg dan voor een afbeelding die emotie uitstraalt, en je content zal een stuk beter verkopen.

Emotie verkoopt

Bron: Kwasistidios.com

Executive Summary

Succesvolle content marketing: Upworthy toont hoe het moet
Upworthy is een van de snelst groeiende media bedrijven. Hoe pakken zij content marketing aan?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *