SEO copywriting tips: ritmisch schrijven

Wat maakt een tekst verleidend en doeltreffend? Een vraag die je niet in een-twee-drie kan beantwoorden. Er zijn verschillende factoren in het spel. Het
juiste ritme is daar zeker een van. Maar waarom is het zo belangrijk en hoe krijg je het te pakken? Wij zetten enkele ritmische copywriting tips op een rijtje.

Tekstuele golven

Dankzij het juiste ritme komt er vaart in je tekst. Zo wordt het voor de lezer plezierig om mee te deinen op je tekstuele golven. Jeseo-copywriting-ritmisch-schrijven grijpt hem bij de lurven en laat hem niet meer los tot aan het eind van je tekst.

Ritmisch schrijven: kort-lang-kort

Niemand. Leest. Graag. Zinnen. Die. Allemaal. Hetzelfde. Aantal. Woorden. Tellen.

Wissel dus af tussen korte en lange zinnen. ‘Lang’ moet je niet opvatten als eindeloze en ingewikkelde zinnen met drie of vier bijzinnen. Daar haken je lezers sowieso op af. En een korte zin… mag echt kort zijn. Twee woorden? Geen probleem! Een zin zonder onderwerp of werkwoord? Perfect mogelijk! Korte zinnen vallen dikwijls het meest op en
blijven je lezers bij.

Copywriting tips: de intro

Hoe hou je je lezer in de ban van je tekst? Door een pakkende intro. Dikwijls het moeilijkste stukje, maar oh zo belangrijk! De intro is het eerste wat je lezers te zien krijgen. En als die hen niet kan bekoren, ben je ze kwijt.

SEO copywriting: gebruik opsommingen

Opsommingen hebben heel wat troeven in huis en zijn zeker voor SEO-copywriting onmisbaar. Je kan opsommingen in zinnen gebruiken, maar nog beter gebruik je opsommingstekens. De voordelen op een rijtje:

  • Geef een handig overzicht met oplossingen van je bedrijf.
  • Som de problemen op waarmee je doelgroep wordt geconfronteerd.
  • Lijst verschillende keuzes op.
  • Vestig de aandacht op een aantal topics.
  • Je kan ook spanning opbouwen.
Executive Summary

Je lezers vanaf het begin bij de lurven grijpen?
Geef je tekst vaart en tempo mee!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *