Schrijven over populaire zoekwoorden? Zo doe je dat!

populaire-zoekwoorden

Gratis dit gratis dat, tips hier tips daar… het zijn zoekwoorden die we maar al te vaak tegenkomen. Ondanks hun vaak torenhoge zoekvolume kun je er op het eerste gezicht weinig mee aanvangen. Je biedt immers geen gratis producten en diensten aan en tips en advies koppel je liefst aan een verkoop. Bezoekers trekken met dit soort zoekwoorden is niet moeilijk, maar volgen er ook conversies? Hoe dan ook is het geen goed idee om deze zoekwoorden volledig links te laten liggen.

Populaire zoekwoorden: van bezoekers naar conversies

De vraag die je je moet stellen is hoe je je lezers er alsnog van kunt overtuigen om een beroep te doen op jouw producten of diensten. Een mooi voorbeeld zijn zoekwoorden rond ‘goedkoop‘. Ben je als bedrijf geen prijsspeler en richt je je eerder op de kwaliteit van je producten en diensten? Vertel je lezers dan dat goedkoop vaak ook duurkoop is. Door duidelijk te maken dat jouw producten en diensten van een betere kwaliteit zijn en daardoor langer meegaan, trek je enerzijds bezoekers binnen op zoekwoorden rond ‘goedkoop’ en zorg je er anderzijds voor dat die bezoekers toch converteren.

Profileer je als expert binnen je vakgebied en toon je dat je echt wil helpen.

Click to tweet!

Je doelpubliek heeft behoefte aan experts

Tips en advies over je business delen is erg belangrijk. Op die manier profileer je jezelf als expert binnen je vakgebied en toon je dat je echt wil helpen. Je naam geraakt daardoor vlot verspreid. Heeft iemand die je tips en advies regelmatig leest een professional nodig of kennen ze iemand die er een nodig heeft, dan is de kans groot dat ze naar jou komen.

De valkuilen

Schrijven over populaire zoekwoorden werkt, maar er zijn wel een aantal valkuilen waar je voor moet uitkijken:

  • Let erop dat de inhoud van je content dicht bij je doelpubliek blijft. Schrijven over goedkope meubels als je exclusieve, dure design meubels verkoopt is waarschijnlijk geen goed idee.
  • Let op met ‘clickbait’. Een spectaculaire titel die grote verwachtingen schept en vervolgens een slap artikel dat die verwachtingen verre van inlost, dat wil je absoluut vermijden. Zorg er dus voor dat je titel en je content overeenkomen en vermijd al te spectaculaire titels.
Executive Summary

Ook met populaire zoekwoorden waar je op het eerste gezicht weinig aan hebt, kun je gerust aan de slag! Met deze tips converteren die zoekwoorden toch.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *