Geen schrijftalent en toch een sterke bedrijfsblog? Het kán!

bedrijfsblog

De meeste van je bedrijfsmedewerkers hebben óf geen tijd, óf ontberen het nodige schrijftalent om een blog te onderhouden. Als marketing of managing director zit je dan met de handen in het haar, want je weet hoe belangrijk een blog is voor het online potentieel van je bedrijf. Het goede nieuws: dat gebrek aan schrijftalent kan een gespecialiseerd online tekstbureau opvangen. Bovendien hoef je geen schrijfwonder te zijn om toch een bijdrage te kunnen leveren aan je bedrijfsblog. Hoe? Check deze 4 tips!

1

Ga aan de slag met de vragen van je klanten

Wordt je salesteam bestookt met vragen van klanten? Maak een lijst met de vaakst terugkerende vragen en speel ze door aan je schrijfpartner. Die gaat ermee aan de slag en tovert een boeiend blogartikel tevoorschijn.

Je klanten zijn een belangrijke bron van inspiratie voor je blog. Hun feedback, opmerkingen en vragen kunnen niet alleen je bedrijf sterker maken, ze stuwen ook het niveau van je blog de hoogte in. Maak er dus gebruik van!

Je hoeft geen talenknobbel te zijn om een bijdrage te leveren aan je bedrijfsblog. Reik inspirerende topics aan en je copywriter doet de rest.

Click to tweet!

2

Interview je medewerkers/experts

Net als je klanten zijn ook je medewerkers onuitputtelijke bronnen van bloginspiratie. Ze zijn gespecialiseerd in hun vakgebied en kunnen wellicht blijven vertellen over hun expertise. Laat je copywriter interviews organiseren met je experts, zodat die beslagen op het ijs komt. Alleen als je schrijver voldoende kennis heeft over de sector kan hij of zij blogartikels beginnen schrijven die de moeite waard zijn.

3

Organiseer brainstormsessies

Ook al heeft het een kwalijke reputatie binnen de bedrijfscultuur, ‘brainstorming’ heeft toch zijn merites. Om te vermijden dat enkel de hardste roepers gehoord worden, laat je je werknemers voor aanvang al wat van hun ideeën op mail zetten. Zo heb je meteen iets om over te praten.

4

Vergeet audio en video niet

Beschikken je medewerkers niet over een talenknobbel? Misschien zijn ze beter met audio en video? Vergeet niet dat webgebruikers (én Google) gek zijn op multimedia. Beschikt je bedrijf over boeiend videomateriaal? Post het dan nu als een blogbericht en lok extra bezoekers!

Executive Summary

De meeste van je bedrijfsmedewerkers hebben óf geen tijd, óf ontberen het nodige schrijftalent om een blog te onderhouden. Als marketing of managing director zit je dan met de handen in het haar, want je weet hoe belangrijk een blog is voor het online potentieel van je bedrijf. Het goede nieuws: dat gebrek aan schrijftalent kan een gespecialiseerd online tekstbureau opvangen. Bovendien hoef je geen schrijfwonder te zijn om toch een bijdrage te kunnen leveren aan je bedrijfsblog. Hoe? Check deze 4 tips!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *